STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet   
 
Det gångna dygnet har varit lugnt, bara en man svårt knivskuren i Akalla och en man
svårt skottskadad i Helsingborg.
 
När det gäller den skottskadade i Helsingborg skedde skottlossningen på en kyrkogård,
så den skjutne var säkert en sådan där kristen.
 
Vi ska inte ha några kristna vare sig i Malmö, Helsingborg eller Landskrona, så här få
de skjutne skylla sig själv.
 
Har man kristna värderingar i dessa områden får man skylla sig själv, det är så vi tar
ansvar för landet.
 
Tyvärr blev det igår känt att min presschef hotade att mörda folk på Radiotjänst och
skära ballarna av dem. Hon har fått mycket kritik för detta, men som alla förstår är
dessa hot bara en återspegling av hur jag ser på kritiken att jag snyltar på skattebe-
talarna.
 
Det är så jag tar ansvar för landet.
 
När jag fick höra nyheten att ICA hänger ut bilder på snattare blev jag rädd, tänk om jag
fanns med på dessa bilder, för att jag snattat tv avgiften tänkte jag.
 
För att ICA ska sluta med detta har jag nu skickat ut min presschef Roberta Alenius
för att skära ballarna av butikschefen.
 
Det är så jag tar ansvar för landet.
 
I går var annars den stora nyheten att advokaten Claes Borgström lämnade social-
demokraterna för att gå över till vänsterkommunisterna.
 
Detta har vi inga synpunkter på, bara han inte väljer att gå över till moderaterna, vi
vill inte ha några nya Quick affärer före valet.
 
Den där Stefan Löfvens utspel om blocköverskridande samarbete har ju gett upphov
till många debattinslag. Vissa ansvarskännande politiker, med stor erfarenhet av block-
överskridande samarbete, vittnar om att blockpolitiken är förödande för demokratin
och medborgarna.
 
Vi har inte sett det på det viset förut, vi har byggt blockpolitiken utifrån andra förutsätt-
ningar.
 
Men är blockpolitiken förödande för demokratin och medborgarna ska vi ju definitivt inte
göra oss av med den.
 
Vi måste ta till alla medel för att få tyst på dessa mentalt handikappadse medborgare, i
värsta fall får vi skära ballarna av dem, kanske till och med mörda dem.
 
Migrationsverket rapporterar nu om att många utländska journalister ringer och vill ha
intervjuer angående vår flyktingpolitik. Man menar då att Sverige avviker från alla andra
länder.
 
Här måste vår ståndpunkt vara helt tydlig, det är inte Sverige som avviker från alla andra
länder, det är alla andra länder, som avviker från Sverige.
 
Jorden kan ju inte heller kretsa kring solen, det vet ju alla.
 
Tankesmedjan Katalys, allmänt kallad Katastrof, skriver idag i DN att man vill införa platt
skatt och höja skattekvoten från 44 % till 51 %.
 
Det finns ju ingen vettig människa som vill införa platt skatt, alla sådana förslag faller ju
platt till marken.
 
Förutom Katastrof är det bara en annan katastrof, som mig veterligen vill införa platt
skatt, och det är katastrofen centerpartiet.
 
Men den katastrofen har ju väljarna redan gjort sig av med, så vi kan lugnt fortsätta
färden mot lägre skatter och nedskuren välfärd.
 
Vårt mål är att skattekvoten ska ner till 40%, men får att nå detta måste vi få bort alla
platser på äldreboende, samtidigt som vi uppmuntrar en ökad flyktingström.
 
För att kunna nedbringa antalet platser på särskilda boende för äldre, är det nödvändigt
att vi gör oss av med många äldre. Genom att utforma hemtjänsten som skett har vi re-
dan nått långt på detta område.
 
Vår största framgång här var när en äldre dam, 94 år gammal, kastade sig ut från balkon-
gen för att hemtjänsten hotade att ta hand om henne
 
En ökad flyktingström är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att minska skatterna.
Tobias Billström gör här stora ansträngningar för att andra länder i EU ska ta ett större
ansvar för oss, så att de överlåter sina tillgångar i form av nyanlända till oss.
 
Det är så vi tar ansvar för landet och bringar ordning och reda i Statens finanser.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
              
 
AE
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0