KU FÖRFÖR MED PAJASER

Fredrik Reinfeldt skyller på Annie Lööf som skyller på Fredrik Reinfeldt
 
Ränderna går inte ur zebran sägs det, och det tycks stämma även när det gäller KU
utfrågning av Fredrik Reinfeldt och Annie Lööf.
 
En gång pajas, alltid pajas.
 
När en statsminister och en näringsminister utfrågas kan man ju tycka att de bör a-
gera på ett sätt som väcker respekt för dem själva samtidigt som de visar respekt
för KU.
 
I STÄLLET DYKER DET UPP TVÅ PAJASFIGURER.
 
Den ene, ansvarspredikanten, tycks inte ens förstå  vilken roll han, hans väljare
och KU har. Hans förhållningssätt var väldigt enkelt.
 
KAN JAG UNDVIKA ATT SVARA PÅ EN FRÅGA, DÅ UNDVIKER JAG ATT
SVARA PÅ EN FRÅGA OCH SLINGAR MIG.
 
KAN JAG INTE UNDVIKA ATT SVARA PÅ EN FRÅGA, DÅ LJUGER JAG.
 
KAN JAG SKYLLA PÅ NÅGON ANNAN, EJ NÄRVARNDE, GÖR JAG DET.
 
En tydlig, men tyvärr tydligt skamlös och oanständig strategi. Fredrik Reinfeldt
svarade inte på vissa frågor som ställdes, i stället slingrade han sig genom att
tala om andra saker, när han inte ljög.
 
Ibland, när svar inte kunde undvikas, ljögs det alltså i stället rakt av.
 
Men man kanske inte ska bli alltför arg på lille Fredrik, han var ju ändå
inte sämst i klassen, eller bäst, det beror på hur man ser det.
 
Bäst i klassen på att ljuga var ändå Annie Lööf, hon ljög nästan oavbrutet.
hon ljög så mycket och tydligt att hon fick be om ursäkt för att hon ljög.
 
Tänk vad man får lära sig på dagis i dag, att lära sig ljuga i KU.
 
OCH OVANPÅ DETTA SKYLLDE FREDRIK IFRÅN SIG PÅ LILLA ANNIE LÖÖF,
EJ VARE SIG ANSVARIG ELLER NÄRVARANDE.
 
En statsminister, som sitter i KU och skyller på andra i frågor där han har ett di-
rekt ansvar.
 
Knappast respektingivande, nästan i klass med Watergate.
 
När det gäller utlämning av vissa handlingar på ett regelvidrigt sätt hänvisade
Annie Lööf, eller skyllde Annie Lööf på, till förvaltningsavdelningen.
 
Att denna gjort fel borde nu vara oomtvistat, lika oomtvistat är att det är
ansvarspredikanten, som svarar för denna avdelning, inte Annie Lööf.
 
ÄNDÅ SKYLLER ANSVARSPREDIKANTEN IFRÅN SIG PÅ ANNIE LÖÖF.
 
En näringsminsiter som skyller på en statsminister, som skyller tillbaka på
näringsministern.
 
UNDER FÖRHÖR I KU, NÄSTAN VÄRRE ÄN MATERGATE.
 
Ska man skratta eller gråta, det är frågan som Hamlet sa ??
 
Åt pajaser ska man ju skratta, det vet ju alla.
 
SÅ LÅT OSS SKRATTA RIKTIGT ORDENTLIGT FÖR PAJASERS LIKE SER
VI NOG INTE SÅ OFTA.
 
 
 
Fredrik Reinfeldt och Annie Lööf förhörs av KU
 
AE
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0