FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet               
 
 
Jag hoppas helgen varit bra för de flesta av Er, men egen helg blev mycket bättre än
jag vågade hoppas på.
 
Helgens lyckligaste tilldragelse var när jag fick information om att man eldat upp sver-
igedemokraten Ul Prytz sommarstuga i Ängelholm.
 
Jag har ju tidigare försökt underblåsa politiskt våld mot dessa hemska varelser, men
jag vågade inte hoppas på att man skulle ta mig på orden så bra.
 
Nu säger jag som jag sa tidigare, när sverigedemokrater blev knivskurna.
 
Har man sådana uppfattningar ska man elda upp deras sommarstugor, hoppas alla för-
står budskapet.
 
Jag ser fram mot utfrågningen i KU rörande vapenaffären. Här har Sten Tolgfors gjort
ett bra förarbete.
 
Hade jag vetat att han var så bra på att ljuga, hade jag bett honom stanna kvar i rege-
ringen. Samtidigt är det synd att man inte kallat in Ewa Björling. Visserligen kan hon
inte så mycket, men en bättre lögnare är det svårt att hitta,
 
Själv har jag stora erfarenheter av att ljuga i alla sammanhang, så jag räknar med att
kunna föra KU bakom ljuset i dag också.
 
Uppdrag Granskning hade ett program om ROT avdrag under gårdagen. Detta visade
ju inget nytt. För oss är all denna kriminalitet känd sedan tidigare och vi ser denna kri-
minalitet som ett gott verktyg att öka klyftorna i landet.
 
Sammanhållningen bland de rika blir bättre på det sättet.
 
Jag har inte haft mycket till övers för Miljöpartiet tidigare, annat än att de kan vara bra
att träffa överenskommerser med, när ingen annan är tillräckligt dum för att träffa ö-
verenskommelse med.
 
Jag har fått omvärdera detta efter Khia Anderssons ansvarsfulla arbete i Göteborg.
Fräckheten att skriva om reglerna så att hon får en pension hon inte är berättigad till
är ju nästan i nivå med vårt eget fiffel med våra förmåner. Fortsätter Miljöpartiet i den
stilen kan vi tänka oss ett samarbete efter valet 2014.
 
Det visar sig nu att Svens Exportkredit tydligen gjort upp med en av vår tids största
ekonomiska brottslingar, Hans Thulin. Att allt skett på skattebetalarnas bekostnad
visar att allt skötts ansvarsfullt och korrekt.
 
Lars Linder Aronsson är inblandad även i detta fifflet, vem minns inte den korruption
Dagens Industri skrev om nyligen, så vi har gett honom direktiv att inte tala om hur
mycket pengar vi lurat skattebetalarna på.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta hoppas Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
Jag undrar om den där Jimmie Åkesson har någon sommarstuga, i så fall
bör de ju elda upp den också.
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0