FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
 
 
I dag är det en stor dag för USA:s utrikesminister Kerry, då han får möjlighet att besöka
Stockholm.
 
Carl Bildt den Störste av Alla har avsatt några minuter för att träffa Kerry och informera
honom om hur man bedriver utrikespolitik. För att ingen ska förledas tro att Carl Bildt
är närvarande har detta möte förlagts till annan plats än Arvsfurstens Palats.
 
Vi blev alla omskakade över den lista som Nordea haft  upprättat över misshagliga kun-
der. Själv kände jag mig träffad av uttrycket svindlarsläkt, men denna upprördhet la sig
senare.
 
Jag måste nu erkänna att vår familj verkligen svindlat skattebetalarna på stora belopp
genom att slumpa bort offentlig egendom till bekanta. Det känns då tryggt att vi förutsett
detta genom att utforma kommunallagstiftningen, så att vi inte kan ställas till svars för
våra svindlerier.
 
Även Carl Bildts upprördhet tycks ha lagt sig, och han säger sig nu se skumraskfigur som
en snäll omskrivning för det han gjort. Som alla vet tror ju Carl inte på något annat än sig
själv, men ha säger sig varje kväll tacka sig själv för att han inte åtalats för krigsförbrytel-
ser i Sudan, ännu.
 
I går hävdade jag vid ett föredrag jag höll vid en skola, att Ryssland inte har förmåga att
anfalla Sverige, detta väckte mycket kritik, och mina medarbetare har försökt förklara för
mig att jag uttryckte mig, så att det tyder på att jag inte vet vad jag talar om.
 
Jag har försökt förstå vad man menar med detta, men jag har inte förstått detta heller,
inte kan Ryssland anfalla Sverige samtidigt som vårt försvar är i Afghanistan, det var
ju så jag menade.
 
Genusarbetet i landet går hela tiden vidare och det kommer nya uppfinningsrika förslag
om hur jämställdheten ska bli bättre.
 
Jämställdhetsutskottet i Umeå öppnar nu upp för ett helt nytt tänkande när man vill in-
föra en jämställdsskatt på män, för att de tjänar mer än kvinnor.
 
Vi kommer att titta närmare på detta och se om vi kan utveckla detta lite mer. Det finns
ju bristande jämställdhet på andra områden än mellan kvinnor och män, där denna skatt
skulle kunna införas.
 
Svenskar tjänar ju ofta mer än utrikesfödda. läkare mer än sjuksköterskor och det finns
många andra områden där löneskillnaderna vittnar om en bristande jämställdhet.
 
Vi ser här stora möjligheter till innovativa lösningar för att nå en bättre jämställdhet, sam-
tidigt som vi kan förstärka våra starka offentliga finanser.
 
Vi tackar därför politikerna i Umeå för det fina uppslaget, och vi ska arbeta vidare på
detta inför höstbudgeten.
 
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet       
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0