FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
 
Vi ser nu för var jag hur våra ansträngningar att skapa en annan sammansättning på den
svenska befolkningen bär frukt.
 
Under natten brändes 14 bilar upp i Norsborg, och jag tror inte att oföretagssamma sven-
skar är kapabla till sådan företagssamhet, samtidigt som det vittnar om den kultur vi an-
svarsfulla moderater eftersträvar,
 
En annan effekt av vårt ansvarsfulla styre är den stora ökningen av självmord inom grup-
pen unga i åldern 18 - 25, antalet har fyrdubblats sedan vi kom till makten 2006. Vi har
uppgifter, som tyder på att de flesta av dem är personer, som drabbats av utstegsjobb
när andra fått instegsjobb. Även denna utveckling bidrar då till att sammansättningen av
befolkningen blir mer gynnsam, de lata, mentalt handikappade och oföretagsamma
svenskarna blir allt färre.
 
Parallellt med detta tycks det ske en kraftig ökning av den psykiska ohälsan och även
detta kopplar vi till vår ansvarsfulla politik, de fattiga blir fler och fler och allt fattigare.
 
Det ligger då i sakens natur att den psykiska hälsan bland dessa fattiga ökar, det vik-
tiga är att denna ökning inte sprider sig till våra moderata sympatisörer.
 
Nya rapporter visar återigen att kunskapsutvecklingen i skolan blivit allt sämre. Det visar
sig nu att 6 av 10 elever går i skolor där kunskapsutvecklingen varit negativ under vår
regeringstid.
 
Detta visar att vi inte nått ändå fram, ännu återstår 4 av 10 skolor, där det kan göras sto-
ra inbesparingar.
 
Utanför moderaternas krets finns det tydligen kritiker till denna utveckling, men man
måste alltid betänka att ett mynt alltid har två sidor.
 
Visste dessa kritiker hur stora besparingsar som möjliggjorts genom denna utveckling
skulle de snarast vara tacksamma. Vi skulle aldrig ha kunnat skapa offentligt starka fi-
nanser om vi samtidigt höll kvar kunskapsutvecklingen på samma nivå.
 
Invånarna i Alby är nu oroliga för att den moderatledda kommunledningen ska slumpa
bort de allmännyttiga bostäder man bor i. Man uppger sig vara rädd för att beståndet
ska hamna hos vad man kallar slumvärdar.
 
Jag kan stilla denna oro, jag känner de flesta av dessa moderater, som vill slumpa
bort denna offentliga egendom också, och värre slumvärdar kan man inte få.
 
Min gode vän, moderaten Jan Hallberg, har gjort vad många av oss moderater gjort.
Han lobbar nu för att Luftfartsverket ska gynnas på andras bekostnad och försöker
nu muta riksdagsmän, så att de tycker vad han tycker att de ska tycka.
 
Denna utveckling ser jag som positiv, det är bättre att moderaterna öppet arbetar för
sina uppdragsgivare, än att de sitter som politiker och arbetar för sina uppdragsgivare
inom riskkapitalbolagen utan att kunna visa det.
 
Vi måste vara transparanta med detta, inte sitta på två stolar så att det syns för tyd-
ligt.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
   
 
Även idag är jag välutrustad om jag skulle möta några sverigevänliga människor.
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0