FREDRIK REINFELDT MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
 
 
Vi har under senare tid fått lite oberättigad kritik mot UD, och Gunilla Carlsson låtsas nu
vara lite självkritisk och menar att hon bör bli bättre på att kommunicera.
 
Vi har försökt få henne att inte kommunicera alls. men det verkar lika svårt som att få da-
gisfröken Annie att inte kommunicera.
 
Protesterna tilltar nu i Fittja mot böneutropen och vi kommer att ta tag i detta. Vi ska nog
visa vem det är som bestämmer här i landet, och det är jag och Waberi. Blir det inte tyst
på detta kommer vi att tillåta fler böneutrop för att sätta folk på plats.
 
Det kommer nu entydiga rapporter som visar att seriösa taxiföretag utkonkurreras av bo-
lag som enbart anställer utrikesfödda med lönebidrag. Många hävdar att vi inte förutsett
detta, men det är helt fel.
 
Alliansregeringens politik står fast, vi är beredda att höja alla lönebidrag, tills dess vi trängt
ut alla de anställda, som utgör vad jag kallar etniska svenskar.
 
Vi har redan nått långt, men det finns mycket kvar att göra.
 
Detta leder in på nystartzoner, där kritiken blir mer och mer omfattande. Vi har aldrig häv-
dat, på riktigt, att detta skulle medföra fler jobb. Det vi här vill åstadkomma är att gynna
utrikesfödda, så att så många svenskar som möjligt blir utträngda från sina arbeten och
arbetslösa även här.
 
Alla vet ju att jag i princip är emot bidrag, alla sådana ska ju svältas ihjäl, men detta gäller
självfallet inte de mer företagssamma utrikesfödda.
 
Vi har också fått kritik för att de sänkta sociala avgifterna för ungdomar gett ringa eller in-
get resultat. Detta är helt fel, vi har under lång tid lyckats upprätthålla en bild av att mån-
ga unga fått jobb. Vi kommer nu att ta SCB till hjälp för att statistiken ska bli vad vi sagt
den är.
 
Man oroar sig på olika håll för att kunskapsutvecklingen blir sämre och sämre. I Stockholm
satsar man nu hårt på alla gymnasieelever. Alla gymnasieelever ska nu få en egen bär- bar dator, så att den matematiska förmågan utvecklas snabbare. Räcker inte detta kommer
vi att tillhandahålla ett program, där man kan välja det betyg man vill ha i matematik, efter
förebild från lärarstudenternas betygsättning.
 
Som många känner till gjorde jag ett bejublat besök i Lund, där jag redovisade min syn på
Internet. Jag framförde då att vi har mycket att lära av Kina, och att många webbplatser
borde stängas ner, då de kan tänkas försvåra genomförandet av vår politik. Som exempel
på extrema förhållningssätt på internet angav jag ett antal hemska exempel.
 
Bland annat informerade jag om att det till och med finns webbplatser där man hävdar att
berikningen av vår invandring inte är så berikande som jag och regeringen hävdar.
 
Jag fick det intrycket att de flesta av studenterna höll med mig, självklart ska webbplatser
inte tillåtas framför kritik mot regeringens politik. Vi kommer nu att se över möjligheterna
att stänga alla media som framför opassande uppgifter.
 
Vi har därför skickat en grupp på 5 ministrar till Kina för att studera deras framgångsrika
blockering av internet.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
     
 
AE
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0