FREDRIK REIFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet       
 
 
Jag hoppas den gångna helgen varit bra för alla som tycker rätt. Själv har jag haft en
lugn helg, jag räknar därför inte med att hittas i någon prostitueras kundregister.
 
Även helgen i Stockholm tycks ha varit lugn, bara två inrapporterade mord, lugnt för
att vara det nya alliansstyrda Sverige.
 
Expressen har en debattartikel om Arbetsförmedlingen och menar att Arbetsförmedlin-
gen inte förmedlar jobb. Här slår man in öppna dörrar, Alliansregeringen arbetar sedan
länge med den inriktningen att Arbetsförmedlingens förmedling av jobb ska upphöra ä-
ven formellt.
 
Arbetsförmedlingens nya uppdrag kommer framöver vara att dela ut så mycket bidrag
som möjligt och vi kommer att döpa om verket till Bidragsverket. I takt med att det an-
länder fler till Sverige för att hämta bidrag, kommer Bidragsverkets omfattning att växa
ordentligt.
 
Det var mycket väsen kring den ryska flygövningen. Carl Bildt den Störste av dem Alla,
har nu förklarat för mig vad det hela rörde sig om.
 
Man trodde rent allmänt att det rörde sig om övning av attack mot viktiga anläggningar
i Stockholm och Syd Sverige. Carl förklarade nu för mig att det inte alls var på det vi-
set, för att vi inte skulle stöta oss med ryssarna hade han en hel annan förklaring.
 
Carl menade att övningen avsåg anfall mot amerikanska hangarfartyg, vilket jag först
hade svårt att förstå, då jag trodde att hangarfartyg opererade till havs, och inte kring
våra anläggningar i Stockholm och Syd Sverige. Carl höjde då rösten och sa till mig
att vara tyst, så jag vågade inte fråga mer, jag vill ju inte att han ska bli så där otrevlig
som han brukar vara.
 
Carl försäkrade mig också om att danskarna förklarat sig villiga att muddra Öresund,
så att hangarfartygen kan ta sig in i Östersjön, om de ska anfallas på riktigt.
 
Den där Stefan Löfven har inbjudit mig till en debatt i TV. Det tänker jag absolut inte
ställa upp på, redan förra debatten visade att jag inte hade något att komma med.
 
Samtidigt blir det svårt att alltför hårt gå på med oppositionens regeringsbildning, nu
när jag inte har några alliansbröder kvar.
 
Men Stefan Löfven tycks inte ge sig, nu inbjuder han till krissamtal rörande utveck-
lingen i skolan. Jag tycker inte kunskapsutvecklingen i skolan är så mycket att bry
sig om, dagens elever förstår för det mesta mycket mer än vad jag förstår.
 
Anna Batra Kinblad har ju länge hävdat att alla som inte bor i Stockholm är obegå-
vade lantisar. Hon tycks ha helt rätt, och man ser att de blir allt mer obegåvade ju
längre bort från Stockholm man kommer.
 
I den avlägsna staden Borlänge är man riktigt obegåvad. Där hävdar man att antalet
somalier i staden blivit så stort att man inte kan hantera problemet.
 
Man måste vara riktigt obegåvad för att se denna framåtriktade satsning som ett pro-
blem. Som jag sa  i Lund under veckan, en del hatare på nätet, och tydligen också i
Borlänge, hävdar att invandringen inte är lika berikande som regeringen och jag häv-
dar.
 
För mig att detta svårt att förstå, att någon kan tycka att invandringen inte är så be-
rikande som jag tycker. Men så ligger ju Borlänge långt ifrån Stockholm, på samma
sätt som Växjö och ett antal andra städer ligger långt från Stockholm.
 
Vi kanske borde ta Stefan Löfven på ordet och införa stödundervisning i dessa städer,
där det bara bor obegåvade lantisar.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet.    
 
Och med detta önksar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0