TEJPAD POLITIK

Privatiseringarna blir allt mer underhållande
 
Kvalitet är det som räknas, sa visst Bill
Kvalitet var det rätta ordet, tillade visst Bull
 
För det är ju kvaliten som räknas, och den kvalitet som kvalitetsförsäkras
och certifieras.
 
DÅ KAN VI KÄNNA OSS RIKTIGT TRYGGA.
 
Men den kvalitertssäkrade och certifierade privatiseringen är inte bara kvalitets-
säkrad, den är också underhållande.
 
Arriva är ju känt över hela världen, som en kvalitetssäkrad och certifierad
privatisering, som kör in sina tåg i våra hus.
 
Fast de som bodde i huset kanske inte tyckte det var så underhållande, men vad får
man inte stå ut med för att avknoppningar ska bli lyckade.
 
Fast Arriva har många strängar på sin lyra när det gäller att underhålla oss resenä-
rer.
 
Och eftersom inga hus är raserade kan man ju tycka att de andra strängarna enbart
är underhållande, men det beror ju på hur kvalitetssäkrad den tejp är som Arriva an-
vänder i samband med underhåll och reparationer.
 
Norrtåg, som då opereras av den certifierade och kvalitetsäkrade operatören Arriva,
kör ofta in i älgflockar, vilket då medför omfattande skador på tågens främre delar.
 
För att tågens främre delar efter dessa kollissioner ska hållas samman använ-
der sig Arriva av tejp, förhoppningsvis certifierad sådan.
 
RESENÄRER SOM SETT DESSA TÅG I TRAFIK HAR INLEDNINGSVIS TROTT
ATT DE VAR PÅ VÄG TILL SKROTEN.
 
Det mesta tyder nu på att hela Alliansregeringens privatiserings- och avknopp-
ningshysteri är mogen för skrotning.
 
TÅG I TRAFIK SOM FÖRVÄXLAS MED SKROTHÖGAR.
 
I Sverige under år 2013, man tycker det borde vara en omöjlighet, men under den an-
svarsfulla Alliansregeringen är inget omöjligt omöjligt.
 
Det vore ju oförskämt mot Afrika att jämföra våra tejpade tåg med djungeltåg, så
man får väl nöja sig med att himla med ögonen.
 
Och fatta ett vettigt beslut inför valet 2014.
 
Men en sak ska ändå Alliansrgeringen ha eloge för.
 
När tågen är skrothögar som måste hållas ihop med tejp är det ju en klok politik
att säkerställa att tågen aldrig går.
 
Och även Arriva är värd en viss eloge, för att tåget inte ska rasa samman helt och hållet
håller man sig till elefanttejp, här snålas det inte.
 
Jösses kan man bara säga, och detta ska beskrivas som det mest ansvarsfulla
styret i världen under alla tider.
 
ATT INTE ENS KUNNA FÅ TEJPADE TÅG I RULLNING.
 
Källor gör gällande att man nu ska fortsatta med dessa kostnadseffektiva satsningar
och nästa steg att tejpa ihop uppges vara Försvaret.
 
Man uppger sig inte behöva så mycket tejp i detta nästa steg, just nu håller man
tydligen på att leta efter något att tejpa ihop.
 
 
Tejpen tycks inte ha räckt
AE
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0