FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de
flesta av Er välkomna till en ny dag.
 
Allt annat överskuggas i dag av SIFOS senaste väljarbarometer, jag förstår ingen-
ting, av detta heller.
 
Jag har verkligen ansträngt mig att säga ansvar så många gånger som möjligt,men
inget tycks hjälpa. Vi kommer nu att bredda vår politik, så att alla moderata politiker
ständigt går omkring på gator och torg och nynnar "jag tar ansvar".
 
Att kristdemokraterna ligger kvar under 4 % är också svårt att förstå, de har ju inget
annat program än att få vara kvar vid makten, vem kan bli förargad av detta.
 
Ännu svårare är att förstå att centerpartiet fortsätter sin kräftgång. Här har vi gång
på gång sagt till folk att tycka att det är bra med invandring, och så straffas det parti
som vill ta in 30 000 000, allt är fullständigt obegripligt.
 
Vi får även här bredda politiken och vara lite tydligare när vi talar om vad vanligt
folk får tycka.
 
Polisen tycks ha blivit lite upprörd över mitt raljerande över ouppklarade brott. Jag
har svårt att förstå denna upprördhet för att vi för fram detta.
 
Tänk om vi skulle bli upprörda över att väljarna vänder sig mot att vi kallar en ökad
arbetslöshet för ökad sysselsättning, då skulle vi vara ständigt upprörda.
 
Eller att folk skulle vända sig mot att vi kallar en höjd skatt för en sänkt skatt, då skulle
vi inte  heller få en lugn stund.
 
Eller att vi skulle säga att tågen inte kommer för sent, när de kommer för sent.
 
Nej, vanligt enkelt folk måste vänja sig vid att vi politiker ska bedömas på annat sätt
än andra.
 
Gör vi fel, så gör vi ändå rätt, annars skulle vi ju inte kunna  sitta kvar.
 
Siffrorna från SIFO kan tyckas nedslående men Dagens Nyheter för fram ett förslag,
som vi kommer att lägga fram.
 
Vi ser alla illegala som vår nya kärnväljare och kan vi ge dem rösträtt, så ökar våra
chanser att vinna valet betydligt.
 
Min gode vän Waberi i riksdagen och också napat på detta förslag och tycker att man
ska gå längre. Han menar att det fortfarande finns somalier i Somalia, alla har ännu
inte flyttat till Sverige, och många av dem skulle säkert rösta på Alliansregeringen om
de fick etableringsstöd utan att behöva flytta hit.
 
Jag tar ansvar för landet
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt
trevlig dag.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0