FÅNTRATTARNAS SKOLPOLITIK

Nu vet vi hur det gick
 
När alliansen tillträdde 2006 anade man hur det skulle gå på vissa områden
 
Nu vet man hur det gick på vissa områden, bland annat skolområdet.
 
OM NU PRIVARISTERINGAR OCH FRISKOLOR LÖST ALLA PROBLEM
ÄR DET JU ETT SKRÄCKSCENARIO HUR DET SKULLE GÅTT UTAN
ALLIANSEN OCH FRISKOLOR.
 
Eller ??
 
Internationella rapporter visar nu att kunskapsutvecklingen sedan just 2006
i Sverige varit negativt och mer negativ än i alla jämförbara länder.
 
Med detta som grund säger då ansvarspredikanten och fåntratten Fredrik
Reinfeldt:
 
VI HAR VÄRLDENS BÄSTA FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR MÄNSKLIGT LIV
HÄR I SVERIGE.
 
Och fåntratten menar vidare att man på denna grund bygger det FRAMTIDA
SVERIGE.
 
Man kan ju utifrån förutsättningarna ana sig till hur detta framtida Sverige kom-
mer att se ut.
 
Andra rapporter ger nu förklaringar till detta eländiga tillstånd.
 
En rapport kommer från ett antal samstämmiga lärare från olika universitet.
 
DENNA RAPPORT HÄVDAR ATT MÅNGA, FLERTALET ?, STUDENTER INTE
FÖRSTÅR DET SVENSKA SPRÅKET OCH INTE KLARAR AV ATT TA EMOT
INSTRUKTIONER.
 
Man är i rapporten angelägen reda ut att dessa brister gäller inte utländska ele-
ver, utan blåögda och blonda elever.
 
SVENSKA ELEVER VID UNIVERSITETEN SOM INTE FÖRSTÅR SITT SPRÅK
OCH INTE KAN TA EMOT INSTRUKTIONER, SÅ ATT DE KAN LÖSA UPPGIF-
TER.
 
För att ingen ska missa nivån på vad eleverna klarar av tar man ett exempel och
lyfter fram.
 
LÄRARNA MÅSTE HJÄLPA ELEVERNA ATT LÄSA BUSSTIDTABELLER SÅ
ATT DE KAN TA SIG TILL OCH FRÅN UNIVERSITET.
 
En utveckling, som inträffat sedan just 2006 och på vilken ett antal fåntrattar säger
sig bygga DET FRAMTIDA SVERIGE.
 
Det räcker att titta på kunskapsläget i det NUTIDA SVERIGE, för att se att vi har en
katastrof.
 
Hur ska det då gå med bygget av det FRAMTIDA SVERIGE.
 
Och detta framtida bygge inom skolan ska då byggas av lärarna och då blir man ju
än mer bestört, om nu detta är möjligt.
 
De studenter, som söker till lärarhögskolan, är i särklass de sämsta i det ur-
val som finns.
 
DE ÄR HELT ENKELT SÅ DÅLIGA ATT DE INTE KAN BLI SÄMRE, I VART FALL
OM MAN SER TILL RESULTATET AV HÖGSKOLEPROVEN.
 
Där har dessa elever de i särklass sämsta resultaten, och de i särklass sämsta ele-
verna söker till lärarhögskolan.
 
För att man ska förstå hur dåliga resultat dessa presterar exemplifierar man detta med
olika referensmått.
 
Det resultat dessa elever får på högskoleprovet är i nivå med vad en slumpgene-
rator skulle ge.
 
Vi minns då apan som kastade pil på en börskarta och fick samma börsutveckling som
börsanalytiker.
 
NU KASTAR ELEVERNA PIL PÅ HÖGSKOLEPROVET OCH KOMMER IN PÅ LÄ-
RARHÖGSKOLAN MED DESSA PILAR.
 
Och bygger då ihop med Alliansregeringen det framtida kunskapssamhället i Sverige.
Men det räcker inte med detta.
 
RESULTATET FRÅN PROVEN ÄR SÅ DÅLIGA ATT MAN SKULLE NÅ ETT LIKA
BRA RESULTAT OM MAN SVARADE UTAN ATT LÄSA FRÅGAN.
 
Det är ju nästan som våra politiker, som inte heller svarar på våra frågor, utan svarar
på något annat.
 
Det kan alltså inte bli sämre. Och skulle dessa eleverna ändå inte klara sig igenom det-
ta nålsöga, får man ta med sig det underkända provet hem och komma tillbaka med ett
som är lite bättre.
 
Och på detta ska då den ansvarsfulla Alliansregeringen bygga det framtida Sverige.
 
Och ansvarspredikantens beskrivning av detta lär nog återfinnas i våra historieböcker.
 
VI HAR VÄRLDENS BÄSTA FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR MÄNSKLIGT LIV HÄR I
SVERIGE.
 
Låt oss minnas denna beskrivning av eleverna på universitetet och lärarna på lärarhög-
skolan när vi går till valurnan 2014.
 
Vi får nog ett bättre framtida Sverige om det inte utformas av rena fåntrattar.
 
MÄNSKLIGT LIV I ROSENBAD ÄR BÄTTRE ÄN FÅNTRATTAR I  ROSENBAD.
 
 
Lärarexamination som en form av högsta
tänkbara mänskliga liv i Sverige
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0