FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvar för landet och privata      
vårdbolag, särskilt Carema och Attendo.
 
Dagens Nyheter läcker idag uppgifter om Attendo, som drivs av moderater kamrater, nära
knutna till moderaterna. DN är fräcka nog att redovisa uppgifter som visat att en änka till en
svårt demenssjuk man 5 månader efter hans död fått en räkning  på 70 000:-. Räkningen
skulle grunda sig på att den demenssjuke kissat på golvet.
 
Medborgarnas uppfattning om privatiseringar inom vården bygger på rena vanföreställningar.
Vi har inte privatiserat vård och omsorg för att demenssjuka ska kunna få vård. Vi har utnytt-
njat denna möjlighet för att kunna slussa så mycket som möjligt av offentliga medel till våra
kompisar inom riskkapitalbolagen.
 
Vi moderater i regeringen har länge lobbat mycket för att denna slussning ska kunna göras så
effektiv som möjligt.
 
Denna förmögenhetsöverföring äventyras ju om demenssjuka kissar på golvet för att det inte
finns personal som kan hjälpa dem till toiletten.
 
Alla förstår ju att demenssjuka inte ska kissa på golvet när det inte finns någon bemanning,
särskilt som man kissar på parkettgolv.
 
Mitt tal i Almedalen där jag visade mitt otyglade hat mot en stor del av den svenska befolknin-
gen har väckt uppmärksamhet runt om i landet, och även utanför landet. Många tycker att det
inte är värdigt en statsminsiter att uttrycka sig så hatfullt och obehärskat.
 
Bland annat kan man läsa en krönika i Realtid.se, skriven av Olof Hedengren, där man går till
angrepp på mig. Man menar att jag använder statsministerplattformen för att av privata skäl
driva häxjakt på SD och Jimmie Åkesson. Krönikan menar också att det är jag som är extrem,
med mitt extremt ovärdiga uppträdande, och inte Jimmie Åkesson och SD.
 
Jag förstår inte detta, heller.
 
För en kort tid sedan lämnade OECD en rapport över de kostnader som är förknippade med
invandringen. Vi valde att vinkla dessa uppgifter, så att man skulle kunna förledas tro att in-
vandringen inte är så kostsam som den är.
 
Jag har tydligen inte lyckats få tyst på alla i landet. Nu går en känd ekonom, docenten Jan
Tullberg, ut och redovisar hur det är.
 
Dessa uppgifter redovisades i den främlingsfientliga tidskriften Skånska Dagbladet, Dagens
Nyheter och SvD hade förstått att jag inte ville ha in uppgifterna och vägrade därför publise-
ra dem.
 
Han visar att de verkliga kostnaderna är 5 gånger så höga som vi försökte dölja och hävdar
dessutom att invandringens höga kostnader är ett så stort samhällsproblem att det inte får
sopas under mattan.
 
Jag förstår inte detta, heller.
 
Dessutom sopar vi inget under mattan i Rosenbad längre, där är det redan fullt, vi försöker
i stället använda SCB och OECD för att se till att problem inte uppmärksammas.
 
Vår dagisfröken Annie Lööf fick mycket kritik för sitt tal i Almedalen, man hävdade att det
segt, långsamt och oinspirerande. K G Bergström sträcker sig så långt att han förslår att
dagisfröken ska gå en retorikkurs.
 
Här är K G inne på fel väg, vi som känner Annie, har helt andra erfarenheter. Vi tror inte att
det hjälper med en retorikkurs, enda sättet att få henne att inte säga dumheter är att tysta
henne för gott.
 
Vi försöker ständigt få henne att avhålla sig från att uttala sig, men det verkar som om hon
inget förstår, hon heller.
 
Den där Stefan Löfven är en pinsam figur, nu kräver han att jag ska be om ursäkt för att ar-
betslöshetsföräkringen nu föreslås sänkas. Först höjde vi den ju för att rädda landet och
nu sänker vi den för att rädda landet.
 
Visserligen drabbades drygt 2 000 000 av dessa räddningar, men det väger lätt mot att jag
räddat landet två gånger.
 
Ska jag be om ursäkt för detta, den där Löfven är verkligen pinsam.
 
Dessutom ber en moderat aldrig om ursäkt, då vi utgår ifrån att vi alltid har rätt, när det gäl-
ler arbetslösheten hade vi ju rätt två gånger.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0