FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
 
Demoskops väljarundersökning i går visar att både centerpartiet och kristdemokratera
riskerar att åka ut ur riksdagen, samtidigt som folkpartiet är på väg ut ur Alliansen.
 
Aktuella siffror visar nu att socialdemokraterna ensamma är större än moderaterna och
folkpartiet tillsammans. I detta läger visar jag min ansvarsfullhet genom att kritisera soc-
ialdemokraterna för att de är de enda som har ett realistiskt regeringsalternativ.
 
Sammanvägda undersökningar visar nu också att sverigedemokraterna ligger stabilt över
10 % och nu är det tredje största partiet.
 
Jag blir nu beskylld för att vara en enfrågepolitiker och uppfylld av hart till sverigedemokra-
terna.
 
Att jag är uppfylld av har till sverigedemokraterna stämmer, jag blir hatfullare mot dessa
var gång de ses öka i opinionen.
 
Däremot ställer jag inte upp på att jag är en enfrågepolitiker, jag hatar inte bara sverige-
demokraterna, jag hatar allt svenskt som är rent barbari.
 
I mitt tal i går visade jag detta genom att kritisera sverigedemokraterna hårt för att de
skapar hat genom att ge sig på de som kommer från andra länder.
 
Jag behöver inte skapa hat, jag är fylld till bristningsgränsen med hat och ger mig på
svenskarna varje dag, jag ligger sömnlös om nätterna för alla dessa svenskar.
 
Aftonbladet vädrar morgonluft nu varje dag och tar sig ton mot mig, landets statsminister.
Ja i vart fall statsminister för de flesta, 700 000 vill jag ju inte ta i med tång, så för dessa
kan jag ju inte vara statsminister.
 
Nu raljerar Aftonbladet om mitt fina förslag att sänka avgiften till arbetslöshetskassan.
Man hänvisar då till att jag för något år sedan höjde avgiften och skojar nu brett med:
 
Först höjdes avgiften för att säkra jobben och nu sänks avgiften för att säkra jobben.
Aftonbladet tycks aldrig ha förstått det där med retorik och politisk strategi, som om jag
skulle bry mig om jobben.
 
Det enda jag bryr mig om är makten, och så min pension förstås.
 
Med anledning av det där med makt säger Anders Sundström i en intervju att makt för-
sämrar en politiker över tiden. Det stödet ger mig råd i ryggen inför valet 2014. Nu har
jag suttit 7 år vid makten och försämrats så mycket att mina personliga egenskaper in-
te kan bli sämre.
 
Rösta därför på mig 2014, statsministern som inte kan bli sämre.
 
I går nämnde jag att socialdemokraterna inte kan bryta upp Alliansen med anledning av
att folkapartiet vill byta sida. Genom Demoskops undersökning blev jag sannspådd, soc-
ialdemokraterna kan inte bryta upp Alliansen, då vi moderater ensamma stå enade i den-
na situation,
 
Sedan tycker jag att socialdemokraterna idkar falskt dubbelspel, när de lockar Folkpartiet
med fagra löften.
 
Så länge det finns en chans att Folkpartiet stannar kvar och gör som vi säger ägnar sig
inte Folkpartiet åt falskt dubbelspel, bara socialdemokraterna.
 
Skulle jag säga öppet vad Folkpartiet gör, det vill säga detsamma som socialdemokra-
terna, kanske de tar beslutat att byta sida.
 
Så jag väljer att ägna mig åt falskt dubbelspel, kritisera socialdemokraterna, men inte
Folkpartiet.
 
I natt brann en MC verkstad i Södertälje. Under veckan har tidigare fyra verkstäder i
Södertälje blivit ödelagda genom mordbränder. Miljöpartiet har förklarat för mig att dessa
tillhört de få kvarvarande svenskarna i Södertälje och att man ser detta som ett led i in-
tegrationen.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet         
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0