FREDRIK REINFELDT MORGONHÄLSNING

Morgontal till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till den ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
och NUON
 
Det var skönt att NUON kom upp på agendan igen så att den ansvarsfulla Alliansrege-
ringens ansvar återigen kan belysas.
 
Många kritiker hävdar att vi inte tagit och visat ansvar i denna affär, en större vanföre-
ställning är svårt att förställa sig.
 
Jag har använt ordet ansvar flera gånger varje dag under 7 år, så tala inte med mig om
ansvar.
 
Sedan verkar Ni mentalt handikappade väljare inte ha riktigt klart för sig politikernas
roll. Köpet av NUON var en affärsmässig uppgörelse, och om sådant vet vi inget, vi
sitter bara som ägare.
 
Ingen av oss vet något om vare sig affärer, ekonomi eller ansvar. Själv har jag lärt mig
mig det mesta på MUF och de andra på PIFF och PUFF. Några dagars floskler på nå-
gon tankesmedja har sedan rundat av denna gedigna utbildning.
 
Inriktningen har då för det mesta gått ut på att lära sig ljuga för väljarna.
 
Hur skulle vi med denna bakgrund kunna förstå vad Vattenfall håller på med, vi är bara
ägare.
 
För att leva upp till detta ägaransvar har vi ambitiöst tillämpat allt vi lärt oss på MUF,
PIFF och PUU, att ljuga så mycket som möjligt.
 
Maud Olofsson var en mästare på att ljuga om NUON hon ljög så att hon nästan trodde
sig själv.
 
Själv gjorde jag så gott jag kunder och ljög också hela tiden. Lärarna på MUF och CUF
känner sig säkert stolta.
 
Nu när affären åter är på tapeten får vi bjuda till lite mer och ljuga ännu mer.
 
Dagens nyheter kallar NUON affären ett rekordfiasko, det är väl ändå att ta i, fiaskot har
ju så här långt bara kostat närmare 100 miljarder.
 
Den katastrofala invandringen måste väl ändå vara ett ännu större fiasko, här ligger ju
kostnaderna på flera 100 miljarder , per år. 90 miljarder är då en droppe i havet.
 
Man hävdar också att hela NUON affären var ett ytterst våghalsigt projekt, det
begriper jag inte, det heller, jar är bara ägare.
 
NUON affären och invandringen påminner också mycket om varandra i övrigt. Både
NUON och invandringen ger oss möjligheter att utnyttja de lärdommar vi fick på MUF,
PIFF och PUFF. Aldrig har vi fått ljuga så mycket, så många gånger om så mycket.
 
Apropå invandring diskuteras nu den förfärliga boken "Invandring och mörkläggning",
där man tydligen lyckats sälja några böcker, trots att vi sagt till alla förlag att de inte
får befatta sig med boken.
 
En av författarna är inte lite fräck, nästan lika fräck, som jag fick lära mig att vara på
MUF. Denne författare menar nu att "De som ifrågasätter en politik som allt klarare
framstå som välfärdsstatens självmord, ska bara hålla tyst. Så illa står det till med de-
mokratin i Sverige i dag".
 
Denna fokusering på invandringens påverkan av välfärdsstaten bygger också på en
grov vanföreställning.
 
Vi moderater klarar av att avskaffa välfärdsstaten på egen hand, det behövs inga in-
vandrare för detta, möjligen kan dessa påskynda förloppet.
 
Det visar sig nu att Ramadan ger upphov till en 30 % ökning av hjärtsjukdomar och
ökar belastningen på vårdapparen högst väsentligt. Detta får inte hindra detta viktiga
firande. För att möte detta problem kommer vi att förbjuda midsommarfirande och jul-
firande, då detta också ökar belastningen på vårdapparaten.
 
Samtidigt kan vi med dessa viktiga reformer påskynda avvecklingen av vår urbarbar-
iska kultur, en viktig ambition för den ansvarsfulla och svenskfientliga regeringen.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
             
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0