DEN KORRUPTA MAKTEN

Makt är farligt
 
Socialdemokraten Anders Sundström är intervjuad i SvD idag och talar ut om vissa
frågor. Anders Sundström är väl en av de få politiker, som väcker sympati med sin
personliga utstrålning.
 
Synen på sig själv och omgivningen tycks verklighetsbaserad och imponerande.
 
Jag vet att jag har mycket begränsad kunskap och de som finns runt omkring
mig kan mer om frågorna än jag kan själv.
 
HUR OFTA FÅR MAN HÖRA SÅDANT ??
 
Oftast får man som väljare höra att man inte är informerad, i bästa fall, om man dris-
tar sig att ha en avvikande uppfattning i en viss fråga.
 
Han ger sin uppfattning om makten, och samma sak har många sagt tidigare, men
kanske inte på ett sätt som så tydligt visar på egen erfarenhet.
 
MAKT ÄR FARLIGT, MAKT KORRUMPERAR.
 
MÄNNISKOR SOM LEVER ED MYCKET MAKT FÖRÄNDRAS TILL DET SÄMRE
ÖVER TID.
 
Vilka slutsatser kan man då dra av detta ?
 
En rimlig slutsats är att tiden inte ska få tillåtas att verka alltför länge.
 
ETT BYTE AV LEDANDE POLITIKER MED JÄMNA MELLANRUM TYCKS VARA EN
FÖRUTSÄTTNING FÖR ATT SLIPPA KORRUPTION.
 
För vi vill väl inte ha politiker, som försämras över tid till det sämre så länge och så myc-
ket att de inte kan bli sämre ??
 
 
7 år vid makten tycks räcka
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0