FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfule, kraftfule och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta
av Er välkomna till en ny dag.
 
Vår ansvarsfulla politik blir nu bara ansvarsfullare för var dag. Nu är Folkpartiet
så ansvarsfulla att de är beredda träffa en överenskommelse med socialdemokra-
terna rörande begränsningar för friskolor.
 
Vi moderater har inte kommit så långt ännu, innan vi tar detta steget måste vi finna'
andra vägar att slussa skattebetalarnas pengar till olika riskkapitalbolag.
 
Bankerna bonusar ökar nu kraftigt, och därför har jag gett direktiv till Peter Norman
att låtsas vara bekymrad över detta. Bankernas kunder kanske frågar sig varför han
då inget gör, om han nu låtsas vara så bekymrad, för kunderna har ju ingen anledning
låtsas vara bekymrade.
 
Det vill jag inte svara på, för då blir det fel, på det också.
 
Det har uppstått mycketdiskussion om vad Thomasn Billström sagt om flöden och inte
flöden. Jag har inga invändningar mot det Thomas Billström säger i sak, däremot är
jag kritisk till att han uttrycker sig så klart och tydligt.
 
Denna klarhet skapar ju svårigheter för mig att anpassa mina ord beroende på vem
jag talar till. Jag talar faktiskt till folk ibland även om jag inte talar med dem.
 
Som jag sa igår kommer många till Sverige och hämtar pengar för att världen blir mer
och mer trasig. Det är därför viktigt att vi visar oss generösa och trasar sönder vårt eget
land också.
 
Väljaropinionen bekymrar mig lite. Enligt Novis tycks var 5.väljare vara beredd att rösta
på SD. Dessutom anser ungefär hälften av de moderata väljarna att vi ska samarbeta
med SD.
 
Carl Bildt den Store har goda erfarenheter av att hemligstämpla sådant som inte bör kom-
ma ut till väljarna. Vi överväger nu att tillämpa detta även på väljarundersökningar och bara
tillåta publikation av sådant vi har nytta av.Vi motiverar detta med vårt hållbara miljöarbete,
då rapporterna med sådan inriktning tycks bli allt tunnare.
 
Det finns tydligen väljare som gnäller över att jag inte vill debattera med den där Stefan
Löfven. Mina motiv för detta är väldigt starka då socialdemokraterna inte kan presentera
ett regeringsalternativ.
 
Visserligen är det väljarna som styr hur ett regeringsalternativ kommer att utformas, men
det behöver man ju inte låtsas om om man inte vågar ta en debatt.
 
Dessutom blir ju vårt eget regeringsalternativ allt hållbarare, då både CP och KD nu håll-
bart ligger under 4 %.
 
Vargslakten tycks nu ha fått ett plötsligt slut genom Kammarrättens beslut om inhibition.
Något tycks ha gått snett här, då rättens medlemmar inte tycks ha förstått värdet av denna
vargslakt, men vi får hitta på ett annat sätt att göra Annie Lööfs väljare, dessa galna tjuv-
skyttar,så tacksamma att de kan rösta på oss.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfule statsminister de flesta av Er en fortsatt trevlid dag.
 
Jag tar ansvar för landet, i dag också.
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0