FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfule, kraftfule och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta
av Er välkomna till en ny dag.
 
Just nu tycks det hända mycket på många fronter och vi blir då än mer ansvars-
fulla, vilket jag inte trodde var möjligt.
 
Väljaropinionen tycks förändras i många avseenden. Färska rapporter tycks visa
att var 6. medlem i LO nu tänker rösta på SD och SD seglar då upp som näst stör-
sta parti i LO.
 
Detta skapar problem för oss i Alliansregeringen, vi hade tänkt åstadkomma sprick-
bildning mellan LO och socialdemokraterna  inför valstupet 2014, men den vägen tycks
nu vara helt stängd.
 
Vi kan ju inte förhandla med en organisation vi inte kan ta i med tång, det förstår ju
alla.
 
I dag kan man läsa ett inlägg på Newsmill, som knyter an till denna utveckling. Det
har gjorts av en välutbildad flykting från Afganistan och han tycks ha samma upp-
fattning som Thomas Billström.
 
Han menar att integrationen inte fungerar alls och att Sverige måste inrikta sig på att
ta emot färre flyktingar. Jag delar hans uppfattning, på samma sätt jag delar Thomas
uppfattning, men jag uppskattar inte att de är så tydliga, det kan skrämma bort väljare
som kan tänkas lämna MIljöpartiet.
 
Skribenten skriver att han är starkt kritisk till att han fått gå samma kurs tre gånger och
att han uppfattar att man ser honom som svårutbildad. Skulle han vara svårutbildad,
ser vi moderater detta som en potentiell tillgång, vi brukar satsa på förespråkare som
är svårutbildade och saknar bildning.
 
Skribenten, själv flykting, menar i inlägget att nuvarande nivå på invandringen helt
klart kommer att leda till en katastrof för landet. Landet har en Alliansregering,
en och annan katastrof utöver detta gör nog vare sig till eller ifrån.
 
Det rapporteras nu att partierna ständigt tappar medlemmar, och att det endast är SD
och VP som ökar sitt medlemsskap.
 
Bland övriga partier är det KD som minskar minst, och detta har Göran tagit som intäkt
för att väljarna tar till sig deras politik.
 
Jag har försökt förklara för Göran, att har man inga medlemmar eller väljare, så måste
man ju också bli det parti, som tappar minst medlemmar i ett sådant läge.
 
Men det är som att tala för döva öron, han vill inte lyssna på detta heller.
 
Aftonbladet skriver idag om våra EU möten på hög nivå och menar att de ligger på dagis-
nivå. Skälet skulle vara att vi förhandlar uttröttade på natten och då inte kan fatta några
vettiga beslut.
 
Aftonbladet behöver inte oroa sig, jag kan inte fatta några vettiga beslut annars heller.
 
Det skrivs i dagarna mycket om Vattenfall och att vi i den ansvarsfulla Alliansrgeringen
inte lyssnat på den kritik som framfördes mot affären. Det var mest Maud som skötte
detta och som alla vet lyssnade hon inte på någon, till förekom till och med att hon inte'
lyssnade på mig, och det var en bidragande orsak till att hon inte ville fortsätta med po-
litiken, man måste ju lyssna på mig.
 
Näthatet har också seglat upp som en stor fråga  och här känner jag en stor stolthet.
Mina utspel om att inte ta i folk med tång, och att beskriva väljarna som mentalt handi-
kappade har säkert bidragit till denna utveckling.
 
Och med detta vill Er ansvarsfule statsminister önska de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
Jag tar ansvar för landet i dag också.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0