FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfule, kraftfule och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta
av Er välkomna till en ny dag.
 
Det senaste dygnet har inneburit lite av nyhetstorka och det är då tur att vi har
Arbetsförmedlingen och dess geniale generaldirektör.
 
Hon tar nu nya djärva tag och etablerar ett kontor i Etiopien för att förbereda anal-
fabeter från Somalia och Kenya på att de inte behöver riskera att behöva arbeta när
de åker till Sverige och hämtar pengar.
 
Hon ska ha eloge för denna satsning, den ligger helt i den moderata jobbpolitiken,
och vi räknar med att denna prioritering på ungdomsarbetslösheten kommer att
medföra att 60 000 arbetslösa ungdomar i Sverige får arbete.
 
I vart fall komer ett antal redan sysselsatta att sysselsättas i Etiopien, och det får
också ses som en utvecklingshjälp.
 
Faller detta väl ut kommer den ansvarsfulla Alliansregeringen att ta initiativ till att
än fler kontor ebableras i Afrika, och då längre in i djungeln och långt ut i öknen.
 
Den svenska debatten blir lätt lite tröttsam, då alla tycks fokusera på en och samma
fråga under några få dagar. Nu har man fokuserat på näthat och hästkött i lasagne,
och det kan ibland bli lite för mycket. Beträffande hästkött i lasagne tycker jag det är
en droppe i havet, har vi ett antal åsnor i regeringen bör vi kunna acceptera lite häst-
kött i lasagnen.
 
Själv väljer jag att hålla en viktig fråga vid liv under en längre tid än några få dagar.
Det är därför jag under nätterna övar mig på att säga att jag tar ansvar för landet
så att jag inte riskerar att försäga mig under dagarna.
 
Vid ett tillfälle höll jag på att försäga mig och var på väg att säga som det var, att
jag inte tar ansvar för landet.
 
Media skriver nu mycket om våra skolor och en del sträcker sig så långt att man ger
den ansvarsfulla Alliansregeringen skulden för tillståndet i skolorna.
 
Jan Björklund låter här meddela att han inte har någon som helst skuld till detta. All
skuld ligger hos kommunerna, och då bara de som inte leds av allianspartierna.
 
Förekommer det brister i alliansledda kommunder ligger skulden helt hos socialdemo-
kraterna.  Det finns också förespråkare som menar att Jan Björklund gjort sitt och att
någon annan bör ta över hans uppgifter.
 
Så länge han är partiledare är det svårt att hantera denna fråga, vart ska han ta vägen,
det räcker väl med att han skapat kaos på ett område.
 
Tyvärr ger oss skolorna ändå ingen ro, och vi vill få frågan om friskolor borta från dag-
ordningen inför valstupet 2014. Vi är därför beredda på att hitta breda lösningar med
socialdemokraterna, som innebär tuffare regler för friskolor.
 
Tyvärr stretar både CP och KD emot här utan att förklara varför, annat än att man stre-
tar emot.
 
Efter valet tycks det dock kunna skymtas lösningar på detta, vare sig CP eller KD kom-
mer då att kunna streta emot.
 
Rapporter visar nu att SD är det näst största partiet inom LO och ledningen för SD tror
sig kunna öka sitt väljarstöd och nå en vågmästarroll i landets politik.
 
Detta kommer vi aldrig att tillåta, vi är beredda att samarbete med vem och vad som
helst, helt oberoende av vilka konsekvenserna blir, det viktiga är att vissa väljargrupper
inte omfattas av demokratin.
 
Vi är till och med beredda att inleda ett samarbete med Miljöpartiet, bara vi får sitta
kvar vid makten.
 
Jag tar ansvar för landet.
 
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0