FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta
av Er välkomna till en ny dag, som tycks bli solig och klar.
 
Jag önksar jag kunde vara lika klar med vad jag gör, men då går det för mig som
för Nixon ,jag kan inte sitta kvar, de flesta väljare ogillar ju mörkläggningar.
 
NUON affären rullar hela tiden och snart är det tydligen bara jag som tyckler att jag
tar ansvar för landet, men å andra sidan tycker jag  det själv desto mer.
 
Många är tydligen upprörda över att vi betalade ungeför 30 000 000 000:- för mycket
för NUON, väl medvetna om att det var för mycket.
 
Det är så jobbigt att byta ut en styrelse så jag tyckte att skattebetalare skulle betala
dessa extrailjarder för att jag inte skulle få det jobbigt, det måste väl ändå alla förstå
att det är ansvarsfullt, inte ska en statsminister ha det jobbigt.
 
SvD skriver idag att NUON inte är det största misstaget, jag är tacksam för att de inte
skriver vem som är det största misstaget.
 
Maud Olofsson tycks ha drabbats av någon åkomma, hon går nu omkring och kommer
ihåg saker hon inte ska komma ihåg, och dessutom försöker hon vara lustig.
 
Nu får vi höra att "sanningen var att Vattenfall hade på tok för mycket pengar för att ha
den där Lars Josefsson som VD".
 
Det var ju tur att hon inte gjorde sig lustig på min bekostnad, då skulle man ju kunna tro
att staten har för mycket pengar för att ha en sådan som mig som statsminister.
 
Och så är det, höll jag på att säga.
 
Polisen i Stocholm har fått uppdrag att effektivisera utvisning av de som vistats illegalt
i landet. Kritik tycks nu riktas mot att de då huvudsakligen kontrollerar utrikesfödda.
 
Den ansvarsfulla Alliansregeringen har nu förtydligt uppdraget, så att polisens kontroll
ska omfattat etniska svenskar till minst 50 % för att arbetet ska kunna drivas mer effek-
tivt.
 
Konstnären Lars Wilks tycks inte ge sig, nu ska han ställa ut teckningar av Muhammed
i Malmö. Hamas ger sitt samtycke till detta, då det under några dagar varit alldeles för
lugnt i Malmö. Vi kommer därför inte att stoppa Lars Wilks.
 
Jag tar ansvar för landet.
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0