FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta
av Er välkomna till en ny dag.
 
Jag känner mig i dag mycket tveksam till att välkomna den där Mikael Damberg,
som hävdar att NUON affären är ett ytterligare bevis på att jag inte kan styra riket.
 
Om det är någon som kan styra riket, så är det jag, fråga professor Assar Lindbeck,
han vet.
 
Han påstår att jag styr riket mot en kollaps, och han borde väl veta om någon.
 
I vart fall är alla eniga om att jag styr Stockholm mot en kollaps, bygget av Nya
Karolinska är en bra garanti för att allt går överstyr, där var jag väl lustig, HAHA
 
Moderaterna i Vallentuna under Björn Schaerström tycks vilja gå sina egna vägar.
Man beskyller mig för att vara invandrarextremist, men han skulle bara veta.
 
Jag hatar alla  svenskar, det är därför jag kallar svenskarna för mentalt handikap-
pade och barbarer, särskilt judarna i Malmö har jag svårt för.
 
Moderaterna i Vallentuna får gå sina egna vägar, vi har inte plats för svenskvänliga
politiker i vårt parti, följden blir nu att jag inte tänker ta i dessa moderater med min
tång.
 
Det har spritt sig att jag nu söker lägennet och det visar sig att bostadsbristen i
Stockholm är väldigt omfattande, ingen tycks vilja ha mig som granne.
 
Min gode vän, islamisten Waberi, uppger sig dock kunna ordna en bostad i an-
slutning till Rinkeby Torg, och där tror jag att jag kan känna mig hemma.
 
Många ställer sig förundrade över att jag klarar av de påfrestningar, som ligger i
de beskyllningar jag utsatts för med anledning i NUON affären. Många menar att
den typen av stressituationer ofta leder till hjärtinfarkt eller stroke.
 
Vi politiker riskerar sällan att drabbas av vare sig hjärtinfarkt eller hjärnblödning,
sannolikheten för detta är närmast obefintlig.
 
Jag tror knappast att någon arbetslös, sjukskriven eller hemlös svensk skulle kun-
na tänka sig att jag fick hjärtattack, lika lite som man kan tänka sig att jag skulle
kunna få hjärnblödning.
 
Man hävdar ju att en som amputerat benet kan känna smärta i foten, men samma
gäller ju inte hjärta och hjärna, något vi moderater känner oss ha stor nytta av.
 
Många tycks förvånade över att jag blir så tjurig och ilsk, så fort någon ställer en o-
passande fråga. Det beror på att jag använder mig av synliggörande pedagogik
som syftar till att man inte ska ställa opassande frågor.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle statsminister de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
                  
 
Honom tar jag gärna i med min tång
AE
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0