FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de
flesta av Er välkomna till en ny dag.
 
Mötet i Maramö har lärt oss att ansvarsfullt ta ansvar, vår korvgrillning genomför-
des utan att brandens spreds.
 
Valet i Italien tycks medföra osäkerheter, som kan medföra att utvecklingen går åt
fel håll. Vissa menar att en uppblossande ny kris kan bli omfattande och att en
olycka sällan kommer ensam.
 
Den ansvarsfulla Alliansregeringen är ett bra bevis på att en olycka sällan kommer
ensam, vi har lyckats få ihop 24 olyckor.
 
Om valet i Italien inte medför befarat många olyckor överväger den ansvarsfulla
Alliansregeringen att låta Annie Lööf åka till Italien och biträda med goda råd.
 
I går uppmärksammades att en döende 23 årig cancerpatient avkrävdes ett skriftligt
intyg av Försäkringskassan vilken dag han skulle dö, som ett villkor för fortsatt sjuk-
skrivning.
 
Den ansvarsfulla Alliansrgeringen ser med tillfredsställe på denna välfärdsutveckling,
alla inser ju för övrigt att starka offentliga finanser inte kan skapas om döende cancer-
sjuka blir berättigade till sjukpeng.
 
Aftonbladet skrev i går att jag struntar i Försvaret. Detta ser jag som en orättvis an-
klagelse, under drygt sex år har jag ansvarsfullt, ambitiöst och framgångsrikt arbe-
tat på att Försvaret ska försvinna, det är inget jag struntat i.
 
Möjligen kan det ha tagit så mycket tid i anspråk att jag kommit att strunta i hur lan-
det ska försvaras och hur sjuka och arbetslösa mår, men det är en helt annan sak.
 
Statsistik från Danmark visar nu att gruppen asylsökande begår 23 gånger så fler
brott än etniska danskar. Det tycks finnas vanföreställningar på olika håll att det-
samma skulle gälla i Sverige.
 
Detta är helt fel, den ansvarsfulla Alliansregeringen har i samråd med det ansvars-
fulla BRÅ bestämt att om det är likadant i Sverige så är det inte likadant i Sverige.
 
Under natten har ytterligare en skola gått upp i rök, i Sundbyberg. Vanföreställnin-
garna kring dessa skolbränder tycks vara omfattande och en del hävdar att bakom
dessa ligger kulturhöjande ambitioner från vissa ej nämnbara grupper. Många be-
vis uppges peka i den riktningen och man menar från dessa ansvarslösa kretsar
att "ingen rök utan eld".
 
Inget kan vara mer fel, det mesta av vår politik bygger på "rök utan eld", kan vi inte
få tågen att komma i tid, får vi säga att de kommer i tid.
 
På tal om detta blir vi nu beskyllda för att mixtra med tider, när det gäller försening
av de få tåg som ändå lyckas komma igång. Vi önskar att vi slapp mixtra med detta,
men vi föredrar att mixtra med tiderna framför att mixtra med tågen, så att de går.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet.
 
    jag också     jag också
 
 
jag också 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0