FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de
flesta av Er välkomna till en ny dag.
 
Väljarundersökningen från YouGov i går höll mig vaken i natt, både centerpatiet och
kristdemokraterna borta med vinden. Håller detta i sig får vi nog grilla korv lite ofta-
re.
 
Sömnlöshet är, som alla vet, jobbigt och jag fick ta mig flera rundor i bostaden för
att skingra tankarna, men hur många gånger jag rabblat "jag tar ansvarsfullt ansvar
för landet" lyckades jag inte komma till ro.
 
Det var först efter att jag 15 gånger sagt "vi är 4 självständiga partier" som jag lyc-
kades slumra till lite.
 
Danskt Folkeparti uppges nu vara större än socialdemokraterna Där ser man ris-
ken med att folk får säga vad man vill. Detta kommer aldrig att hända i Sverige så
länge jag tar ansvar för att begränsa yttrandefriheten.
 
Att medborgarna i fria val ska få rösta på det parti de sjäva vill är något så motbju-
dande för oss moderater, och för många andra, att vi inte kan ta till oss detta.
 
Fortsätter det i den här riktningen slutar det med att vi inte kan ta i Danmark med
tång.
 
Apropå fria val och yttrandefrihet så kommer ledande skolpersonal med nya friska
ideer. I skolundervisningen i Falun har man infört ett nytt demokratiprojekt. Där
uppmanar lärarna eleverna att säga till sin föräldrar att de inte ska rösta på sveri-
gedemokraterna.
 
Faller detta försök väl kommer vi att införa denna demokratiundervisning i skollagen.
 
Utgången i valet i Italien vittnar om de olika kulturer som samsas inom EU, det är
lätt att förstå att vi inte alldtid kan enas.
 
En komiker som för partiet till Italiens största parti på kort tid. Det säger en hel del
om Italien och dess väljare.Har någon sett mig skratta nykter ? Nej se där, så upp-
träder inte vi ansvarsfulla politiker. Skrattar, det gör vi på Harpsund i samband med
att vi skålar och äter kräftor. Då skrattar vi desto mer.
 
Vår ansvarsfulla satsning på entreprenörer visar sig nu överraskande framgångsrik.
Aldrig i moderna tid har så många tjänat så mycket så lätt genom att hyra ut otjän-
liga bostäder till Migrationsverket.
 
Detta tycks ge oss möjligheter att ännu snabbare öka klyftorna i samhället, inga
vägar är för obskyra till detta prioriterade mål.
 
Tillväxten tyck nu ta fart igen, eller också beror det på att tidningarna inte längre
skriver om tillväxten. I natt brann 4 bilar i ett garage i Nynäshamn och ett 80 tal
bilar blev skadade i den anlagda branden.
 
Vi har avsatt ytterligare medel till kommunen för utbyggnad av fritidshem för att
inte fler bilar ska eldas upp.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt
trevlig dag.
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0