FREDRIK REINFEDLTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfule, kraftfule och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta
er Er välkomna till en ny dag.
 
I natt har jag drömt om NUON och det känns som om  helt ny värld öppnat sig.
 
Drömmarna handlade mest om hur mycket jag ljugit om denna affär och varje gång
drömmen blev alltför uppebar vaknade jag.
 
När jag sagt till mig själv att jag tar ansvar för landet 10 gånger i rad lyckades jag för
det mesta somna om.
 
Men samtidigt känns det som om en helt ny värld öppnat sig, lögnarnas värld och där
känner jag mig hemma. Jag tror att Anders Borg också känner sig mer hemma i denna
värld.
 
Mellan raderna har man beskyllt oss två ansvarsfulla att ljuga om vår medverkan i NUON
affären. Med hänsyn till att vi har verktyg att tysta alla kritiska, vilka vi också använder, har
så här långt ingen vågat tala rent ut utan beskyllningarna har varit outtalade och försedda
med frågetecken.
 
Nu när det är klarlagt att jag ljugit rakt igenom känns det befriande, jag behöver inte längre
låtsas som om jag är ärlig.
 
Jag är en lögnare, som tar ansvar för landet, det känns faktiskt befriande att nu öppet kunnat
säga det alla tidigare vetat.
 
Att komma ut som lögnare känns skönt.
 
Samtidigt känns det också skönt att inte vara ensam, när det gäller att ljuga,två ljuger bättre än
en och jag vill nog påstå att både Anders Borg och jag lyckats ljuga väldigt länge utan att nå-
gon vågat påstå att vi ljuger, trots att alla vetat att vi ljuger.
 
Jag har föstått att det finns moderater som nu oroas av att detta kanske får konsekvenser i
någon form. Jag kan lugna alla oroade moderata väljare, vi kommer att få mandat att fortsätta
förskingra offentliga tillgångar, och fortsätta ljuga förstås.
 
Som jag skrev i mitt fina manifest, de flesta medborgare i Sverige är mentalt handikappade
och tydligen är de så mentalt handikappade att de inte förstår när en statsminister ljuger.
 
Vi får också gott stöd inom regeringen, framför allt av Carl Bildt den Store. Han har försäkrat
oss om att man som minister kan ljuga hur mycket som helst och ändå kunna sitta kvar, och
alla vet ju att han vet vad han talar om, i vart fall i detta avseende.
 
Jag tar ansvar för landet.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle och lögnaktige statsminister de flesta av Er en fortsatt
trevlig dag.
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0