STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappadeansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Särskilt ansvar tar jag för att så många unga sverigedemokrater som möjligt utsätts
för oprovocerad misshandel.
 
Helgen har inte gett mig någon ro, sedan Novus visade att den där Stefan Lövfen har
väljarnas förtroende lika mycket som jag. Det störde mig kanske inte så mycket, de fles-
sta väljare är ju ändå mentalt handikappade, som jag skriver i mitt fina manifest.
 
Men att kvinnorna sviker mig, det har jag svårare att överse med, när jag utropade mig
till stridshingst, trodde jag att alla ston skulle flockas runt mig, men av detta blev det tyd-
lingen inget.
 
Efter nästa val drabbas vi tydligen av att ett stort antal riksdagsledamöter hoppar av sina
'uppdrag. Vissa motiverar detta med att kan känner sig obekväm med uppdraget då "man
vinner genom att klanka ner på andra stället för att själva komma med goda ideer. Mycket
tid tycks då gå åt för att hitta fel hos andra" .
 
Man uppger sig då bli deprimerade av detta.
 
De som tycker det är obekvämt att prata skit om andra och blir deprimerade av detta ska
naturligtsvis inte syssla med politik, så vi ser fram emot att få in nya krafter, som är mer
lämpade att prata skit om andra.
 
Våra internationella insatser, finansierade med etableringsstöd, tycks ha lidit stora förlur-
ster. Vi får nu rapport om att minst 25 ambassadörer för Sverige stupat i Syrien.
 
SÄPO tröstar oss med att inflödet av nya ambassadörer är så stort att dessa förluster in-
te kommer att påverka storleken på våra internationella insatser.
 
PISA rapport om kunskapsutvecklingen ruskade om oss för ett ögonblick. Forskare pekar
nu dock på att betygen inom våra friskolor inte tagit skada av detta, tvärtom har betygen
hela tiden blivit högre. Man pekar då på att vår valfrihet i skolan skapat ett alltmer mark-
nadsstyrt skolsystem som gör att betygen glider allt mer från verkligen.
 
Vi är tacksamma för detta beröm, att vår valfrihet skulle medföra att betygen blir mindre och
mindre sanna hade vi inte vågat hoppas på.
 
Samtidigt ser vi fördelar med att skolsystemet glider allt närmare det politiska systemet ge-
nom att betygen glider alltmer ifrån verkligheten.
 
Vi får nu ständiga rapporter om att RUT reformen blev precis det vi hade hoppats på. Avdra-
gen har fördubblats på tre år, samtidigt som vi får uppgifter om att reformen utnyttjas av en
allt bredare krets, främst den breda krets som tjänar mest.
 
Mest avdrag kan man finna i Danderyd, där snittavdraget är 10 gånger högre än rikets snitt.
Vi vågade aldrig hoppas på att framgången skulle bli så stor, inte heller vågade vi säga att
vi hade hoppas på att utnyttjandet av reformen skulle bli så brett, som den visade sig bli.
 
Sjukvårdens ersättningssystem tycks nu åter segla upp som ett problemområde. Svenska
Läkarsällskapet tycks tillhöra de kritiker, som inte förstått vad reformen syftade till. Man menar
nu att våra fina reform NPM (New Public Management) får läkarna att leka affär i stället för
att träffa patienter. Har reformen fallit så fel ut får vi göra en översyn.
 
Meningen var inte att läkarna skulle leka affär, de skulle göra affärer på bekostnad av patient-
omsorgen.
 
Kritikerna menar vidare att synen på patienten som en hel människa försvinner mer och mer.
Även denna kritik visar på att läkarna fullt ut inte förstått vad reformen skulle leda till.
 
Reformen skulle leda till att patienten inte skulle ses som en människa överhuvudtaget, den
skulle ses som en produkt, man kunna tjäna pengar på. Dessutom kommer reformen inte
heller till sin fulla rätt, så länge läkarna inte fullt inser att de är producenter i stället för läkare.
 
Amerikanska bedömare menar nu att Carl Bildt den Store är oärlig eller obildad, och syftar
då på hans hållning till Ryssland.
 
Vi ställer oss frågan till denna kritik, enligt våra erfarenheter är Carl Bildt både oärlig och out-
bildad, erfarenheter som många gånger kommit till nytta och som bör göra det lättare att kla-
ra sig i de KU förhör som väntar.
 
Våra värdegrunder tycks  omfatta allt större stora grupper av befolkningen. Nu senast fick vi
en positiv rapport om värdegrundsarbetet i Luluå. Där blev en ung sverigedemokrat, 17 år
gammal, under helgen svårt misshandlad bara för att han var sverigedemokrat.
 
Med hänvisning till vårt värdegrundsarbete ser vi positivt på den typen av ansvarstagande.
Som jag brukar framhålla ska man räkna med att utsättas för misshandel, om man har den
typen av åsikter,
 
Vi får aldrig svikta på målet när det gäller att säkerställa att väljarna har rätt åsikter.
 
Den där Magdalena Andersson kritiserar oss nu för att ha brutit två vallöften, både löftet om
att nå överskottsmålet och löftet att införa det femte jobbskatteavdraget endast under förut-
sättning att överskottsmålet hade nåtts.
 
Det märks att den där Magdalena Andersson har kort erfarenhet av politik, vi ställer inte
ut löften för att de ska hållas, vi ställer ut löften, så att vi kan lura väljarna att rösta på oss.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
              
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0