STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag, samtidigt som jag önskar en del av Er en fortsatt God Helg.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet 
 
Särskilt ansvar tar jag för våra charmfulla förorter och kåkstäder.
 
Vid det här laget har väl alla hunnit smälta in intrycken från de julklappar de fått.
Alliansen fick också julklappar, varav två klappar gladde oss speciellt mycket.
 
Lagom till julen och som en julklapp kom Novus undersökning, som visade vilket
förtroende väljarna har för oss partiledare.
 
Bättre julklapp kunde jag inte ha fått, väljarnas förtroende för mig har inte sjunkit mer
än att jag fortfarande har förtroende från lika många som den där uppkomlingen Ste-
fan Löfven.
 
Aftonbladet pekar på att undersökningen visar att Gustav Fridolins förtroende rakat i
höjden, och att detta beror på att han är mer pratglad än andra. Samtidigt pekar Afton-
bladet på att mina siffror kan bero på att jag inte visar mig glad alls.
 
Den andra julklappen var Novus sammanvägda väljarbarometer, som visar att Alli-
ansen möter det nya året starkare än någonsin, oppositionen ligger fortfarande kvar
på låga 50,5 %, medan Alliansen är nära all time, då vi når hela 39 %.
 
Tyvärr drar sig Novis inte för att dra slutsatser, som vi inte godkänt. Novus pekar då
på att inte vi heller kan anses ha ett färdigt och trovärdigt regeringsalternativ.
 
Här går Novis defintivt för långt, beaktar man att KD inte kommer in i riksdagen når ju
övriga allianspartier sammanlagt över 35 %., trovärdigare än så kan det knappast bli.
 
Styrkta av detta räknar vi med att kunna sitta kvar, bara vi lyckas undvika att komma ut
med vårt politik, som Kent Persson brukar säga.
 
Den gångna helgen har också präglats av debatter kring viktiga samhällsfrågor. Expres-
sen har visat på hur ansvarsfullt olika aktörer vårdar den reform vi genomförde rörande
arbetskraftsinvandringen. Fortfarande har vi dock problem med denna då ett antal arbets-
givare fortfarande betalar för höga löner och tar in personal som har för hög utbildning.
 
Debatten har också kretsat kring befolkningstillväxten i Muteholm och då bland annat på
den förnyelse vi fått i stadsbilden med 30 talet charmiga kåkstäder.
 
Får vi bara förnyat förtroende i nästa val kommer vi att ombilda dessa kåkstäder till bo-
stadsrätter, för att hyresrätterna inte ska bli för många.
 
Vi är beredda att möta de utmaningar som fortfarande finns genom att arbetskraftsinvand-
ringen ofta får för höga löner och att nya hyresrätter breder ut sig alltför snabbt i våra kåk-
städer.
 
Den borgerliga majoriteten i Muteholm har därför snabbutarbetat ett komplement till vårt
valmanifest, där vi pekar på de satsningar vi gör inför valet.
 
För att komma till rätta med kåkstäderna och arbetskraftsinvandringen kommer vi därför
att intensifiera våra ansträngningar att bortse från det uppenbara och vi kommer att klip-
pa alla band till verkligen, inte bara de flesta.
 
Carl Bildt den Store är nu då anmäld till KU för att ha förhalat utlämnandet av offentliga
handlingar. Vi räknar med att han kan ljuga sig ifrån ansvar här också, men lyckas han
inte denna gången ljuga så han klarar sig räknar vi med att KU har förståelse för den
uppkomna situationen.
 
Med den ordning Carl Bildt har skapat på sitt departement borde till och med KU kunna'
förstå att tre månader är ingen lång tid för att kunna hitta ett papper i denna röra.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsattt trev-
lig helg.
 
Undvik bara täta folksamlingar de närmaste dagarna, risken finns att Ni kan bli träffade
av en eller annan raket, som hamnar rätt i den allmänna festyran.
 
             
'
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0