STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfulle ansvar för landet  
 
Jag glömde väl inte säga att jag skapar ordning och reda i statens finanser.
 
De senaste dagarnas debatt om annonsen i DN för boken "Invandring och mörklägg-
ning" blottläggar stora strukturella problem i landet.
 
Till och med forskare tycks tro att det råder yttrandefrihet i landet, trots att vi styrt riket
i 7 år.
 
Författaren Karl Olof Arnsberg motiverar nu att han skrivit boken för att han som fors-
kare är förbannad över att man inte får föra fram sanningen i Sverige.
 
Bland annat skriver han i boken att invandrarna utgör 15 % av den befolkningen i
landet, men uppbär 60 % av försörjningsstödet.
 
Det förstår ju alla inte vi inte kan delge väljarna den typen av uppgifter, de skulle ju
kunna få för sig att vi borde behålla våra äldreboenden i stället.
 
Vi behöver inte en massa forskare, som skriver några sanningar om integrationen i
Sverige, det räcker med att jag inte fått tyst på utländska media.
 
Däremot behöver vi forskare, som hjälper Eric Ullenfån att skriva myter och sannings-
sägner om vetenskapsmän som kör taxi.
 
DN tycks ändå ha lärt sig något efter debatten om boken. I går hade man en webben-
kät där man ställde frågan "Hur skulle Du rösta idag om det var val idag".
 
Efter det att man fått 5 500 svar visade det sig att var mest socialt handikappade och
lågutbildade som lämnade svar, hela 21 % uppgav de skulle rösta på SD.
 
När detta blev känt inom Rosenbad lät vi förstå att DN skulle stoppa enkäten, väljarna
skulle kunna förledas tro att vi förde dem bakom ljuset annars.
 
DN var inte sena att förstå vad som skulle hända om de inte gjorde som jag lät dem för-
stå, så enkäten stoppades omedelbart.
 
Det är så vi i samråd med media utvecklar demokratin i landet.
 
Debatten om kunskapsutvecklingen rullar vidare och många pekar nu på lärarnas bris-
tande utbildning och menar att vissa rektorer inte ens har vare sig lärarutbildning eller
pedagogisk bakgrund.
 
Några kritiker sträcker sig så långt att man menar att man tar in lärare och rektorer
direkt från gatan.
 
Jag ser inga fel i rekryteringen av lärare och rektorer, kan man ta in en statsminister
direkt från MUF, måste man väl kunna ta in lärare och rektorer direkt från gatan.
 
Jan Björklund presenterar nu lösningen hur vi ska vända kunskapsutvecklingen. En
viktig faktor till raset anses vara den stora "sena ankomsten", här ligger vi högst i hela
EU.
 
Jan föreslår nu att vi ska låsa ut alla elever, som kommer för sent. Detta förslag får ett
bejublat mottagande i internationella media, då man ser lösningen på hur det ska ska-
pas lugn och ro i klassrummet.
 
Jag delar den bedömningen att Jan Björklunds förslag skapar lugn och ro i klassrum-
met om man låser ute sena elever, samtidigt som jag ställer mig tveksam till om det
är lämpligt att låsa in en lärare ensam i klassrummet.
 
Vissa utländska media har pekat på svårigheten att förmedla kunskap i klassrummet
överhuvudtaget, när alla eleverna befinner sig i korridoren.
 
Även detta har Jan Björklund en lösning på, och föreslår att man ska låsa ute läraren
också, så att undervisningen helt kan ske utanför klassrummet.
 
Vår gode vän, generaldirektören på Kriminalvårdsstyrelsen Nils Öberg, framför nu att
antalet fångar nedgått kraftigt, antalet har sjunkit med 25 %.
 
Nils Öberg försöker nu förstå vad som hänt, men vi ger honom rådet att inte försöka
förstå vad som hänt, då han är tillsatt på politiska meriter.
 
Däremot vet vi i Rosenbad vad som hänt och som medfört att antalet fångar blivit
lägre.
 
För att inte situationen på anstalterna ska bekräfta att invandrarna är överrepresen-
terade på anstalterna har vi låtit förstå att landets tingsrätter ska utfärda mildare do-
mar.
 
Då är samhällstjänst för grova brott ett bättre alternativ än att spärra in brottslingar
på anstalter.
 
Aftonbladet skriver  nu att jag förlorade valet denna veckan. Här går den där Karin
Pettersson händelserna i förväg
 
Det är först nästa år jag förlorar valet, och dessutom säger Kent Persson att under
fortfarande kan inträffa.
 
Jag får därför sätta min tilltro till att under kan inträffa, ett sådant under skulle
kunna vara Annie Lööf håller tyst intill nästa val.
 
Det tycks nu som att riksdagen kommer att rösta om brytpunkten inom kort. Att
oppositionen inte följer våra regler kan få förfärande följder i framtiden.
 
Som Anna Batra sa i Agenda kan ju detta få den följden i framtiden att vi inte hel-
ler följer våra regler.
 
På tal om Anna Batra anses hon inom moderaterna som en stark kandidat som
partiledare, den dagen jag inte kan få tyst på alla längre.
 
Vi utgår ifrån att detta kommer att stärka moderaternas ställning utanför Stock-
holm, då de obegåvade lantisarna kan rösta på vem som helst, till och med på
Anna Batra.
 
Redan kallas hon internt i partiet för stridsstoet.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt
trevlig dag.
 
             
 
AE
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0