FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
 
Både NUON affären och rättsskandalen rörande Sture Bergwall har skakat om oss en
hel del.
 
I dessa yttersta dagar är det ett tacksamt läge att Ni medborgare är så mentalt handi-
kapade att Ni inte förstår vad som skett. Att Ni dessutom för det mesta sover underlät-
tar situationen ännu mer.
 
Vill Ni veta hur mentalt handikappade Ni verkligen är ska Ni läsa mitt fina manifest Det
Sovande Folket.
 
Där kan Ni läsa vad jag tycker om Er.
 
Nu har McKinsey rapporten en gång för alla klarlagt att vi i Alliansregeringen ljugit om
vår medverkan. För min del anser jag att mitt agerande och mina lögner har ett förson-
ande drag.
 
Jag har ljugit för att kunna sitta kvar vid makten.
 
Samtidigt är det bra att rapporten så tydligt visar vad en sann moderat är.
 
En sann moderat är en moderat som ständigt ljuger.
 
Våra omfattande lögner i NUON affären leder in på rättsskandalen kring Sture Bergwall.
Där hävdar nu riksåklagaren och andra att Christer van der Kwast, den där sopkvasten Ni
vet, medvetet ignorerade viktiga bevis. Man menade att han ignorerade dessa bevis för att
det skulle gynna hans karriär.
 
Parallellerna med NUON affären är många, sopor på ett ställe och en sopkvast på ett an-
nat ställe. En annan likhet är att vi också ignorerade de varningssignaler vi fick om att
köpet av NUON var för dyrt och riskfyllt.
 
Vi ignorerade dessa varningssignaler och ljög senare för att gynna våra karriärer, här att
sitta kvar vid makten.
 
Arbetslösa kommer nu i september att klämmas åt hårdare. Vi har här inte nått ända fram,
fortfarande är det arbetslösa som lyckats klamra sig fast och få ersättning från sin arbets-
löshetsförsäkring.
 
Vi kommer nu att inkräva rapportering från dessa, och denna kommer att få den karaktären,
att de flesta misslyckas med att rapportera.
 
Vi räknar med detta att antalet arbetslösa med ersättning från arbetslöshetsförsäkringen ska
gå ner mycket kraftigt.
 
Får vi förnyat förtroende i nästa val kommer vi att avge ett vallöfte om att ingen arbetslös ska
kunna få ersättning från a kassa. Vi räknar med att kunna nå detta genom att införa allt strän-
gare och svårare krav på rapporter.
 
Självfallet omfattas vi politiker inte av dessa rapporteringskrav, vi har ju inga krav på oss alls,
det enda vi kräver är att få pensioner högre och gynnsammare än alla andra.
 
Professor Erik Svensson vid Lunds Universitet väckte stor uppmärksamhet när han twittrade
om att han ville spotta en journalist i ansiktet.
 
Erik Svensson och jag tycks ha mycket gemensamt, journalisten ifråga är en av de jag inte
vill ta i med tång.
 
Nu går min vän Erik Svensson ut i media och ber om ursäkt samtidigt som han vädjar om
att inte bli dömd ohörd. Nu är han ju inte dömd ohörd utan han är dömt utifrån det man hört.
 
Själv hoppas jag verkligen att jag blir dömd ohörd, skulle man döma mig efter vad man hört
mig säga, skulle jag inte kunna visa mig någonstans.
 
Det räcker med vad man hört mig säga i NUON affären för att döma mig hörd.    
 
I detta läget känns det skönt att kunna ha tystat alla kritiker och fått media att förstå att de
ska gå maktens ärenden.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
och så vill jag hålla ihop landet, för vissa.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0