FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarfullt ansvar för landet      
 
Särskild ansvar tar jag för alla besparingar, som ger oss starka offentliga finanser.
Den sämre välfärden får Ni på köpet.
 
Vi närmar oss nu valet och i avsaknad av politik måste vi stajla upp oss, så att vi
vinner röster.
 
Genom att jag sågs le vid ett tillfälle uppmärksammades man på att jag tränar för att
att gå ner i vikt. Detta rådet har jag fått av mindre rådgivare, då de menar att jag gör
mig bättre om jag inte framstår  som så viktig.
 
Vissa rådgivare har gett mig rådet att försvinna helt, för att ge plats för de andra partierna.
 
Även Anders Borgs utseende har blivit av intresse inför valet, och många skojar om hans
hästsvans, ofta också kallad åsnesvans. Anders meddelar nu glatt att han inte gått till en
frisör under hela vår regeringstid, samtidigt som han tillägger att hans fru ofta klipper till
honom.
 
Detta förklarar hans ständiga behov att hävda sig utanför familjen, många av oss på Ro-
senbad är vid det här laget ganska så trötta på hans självhävdelsebehov.
 
Annie Lööf tog hem en stor seger, när hon lyckades stoppa nya regler om att företagen
inte ska rapportera löner varje månad. Själv delar jag hennes uppfattning rent allmänt.
 
Ju mindre vi gör desto bättre är det.
 
Vi får nu glädjande rapporter om nya tillskott i Malmregionen, som ökar förutsättningarna
för att bibehålla och öka välfärden.
 
Grova brottslingar, som utvisas från Danmark till sina hemländer, väljer nu att bosätta
sig i Malmö. Vår stora utmaning är nu att se till att alla dessa får instegsjobb.
 
Beträffande integrationspolitiken fick vi nyligen DN att gå ut med uppgifter, som skulle
visa att invandringen inte medförde några kostnader.
 
DN tycks nu ha drabbats av dåligt samvete och rättar till detta och avslöjar att bidrags-
beroendet är 7 gånger högre bland anvandrare än bland svenskar.
 
Vi får nu försöka hitta en annan tidning, som kan ljuga inför väljarna om detta.
 
Apropå invandring får vi nu färska rapporter om att dessa är kraftigt överrepresenterade
när det gäller att ha diagnosen HIV.
 
Vi ser inte detta som ett problem, då detta genom spridning kommer att jämna ut sig.
 
Nyligen fick vi en professor i Umeå att gå ut med informationen att så många gamla som
möjligt borde dö för att lämna plats till nyanlända svenskar.
 
Meningen var att detta skulle ske under mjuka övergångformer, men budskapet tycks
ha missförståtts.
 
På äldreboendet Smedängen i Kalmar säger nu personalen till de gamla att de ska dö,
så att man slipper dem. Vår avsikt var aldrig att vara så tydliga.
 
Samtidigt kallar de många av de äldre för gubbdjävlar, och det står i stark kontrast till vå-
ra jämlikhetsträvanden och värdegrunder.
 
Maria Arnholm kommer att ta upp överläggningar med omsorgen i Kalmar, så att man inför
det enhetliga begreppet hendjävlar.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet    
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0