FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Idag har jag lite svårt att hålla isär tankarna, också, det blev några kräftor för många
och de måste ju sköljas när.
 
Samtidigt gjorde det stor nytta. Det var lättare att överse med att vi bryter mot överskotts-
målet efter att vi sköljt ner många kräftor.
 
Erfarenheterna från gårdagens förhandlingar blir att vi kanske inför kräftskivor vid alla
våra regeringsförhandlingar, besluten blir mycket smidigare då. Inte ens Göran Hägglund
satte sig på tvären  i går.
 
Annars är ju kritiken mot Arbetsförmedlingens Generaldirektör den stora händelsen för da-
gen. Vi ser detta som en olycklig utveckling, hon är ju en av de chefer som tillsats i egenskap
av sina nära relationer med ansvarsfulla allianspolitiker, och detta kan försvåra möjligheterna
att framöver gynna våra nära och kära.
 
Sedan är det en öppen fråga om hon eller styrelsen får gå eller ingen. Det avgörande här är
hur väljarna ser på vårt agerande. Egentligen spelar det ingen roll hur vi gör, hitintills har ju
Arbetsförmedlingen inte presterat någon nytta alls, så vare sig GD, styrelsen eller ingen av-
avgår kan ju knappast läget försämras.
 
Vi kan dock meddela att vi redan har hög beredskap för att utse en ny generaldirektör. Fle-
ra av ministrarna har redan framkastat namnförslag på släktingar som de anser kan komma
ifråga.
 
Telefonräkningarnas storlek tycks ha varit en avgörande faktor, men dessa har nu fått sin
förklaring. Under de resor då räkningarna var som störst hade GD med sig sin familj för att
semestern skulle bli så behaglig som möjligt.
 
Och vi förstår ju alla att ju fler som ringer desto dyrare blir det.
 
Det har riktats kritik mot alla de dyra resor GD gjort och många anser att de varit både onö-
diga och alltför påkostade.
 
Denna kritik bygger på rena vanföreställningar om hur vi ser på behovet av resor. Tittade
man på de resor vi politiker gör när vi känner behov av avkoppling skulle kritiken mot GD
tystna tvärt.
 
Nu ställer många frågan om regeringen har förtroende för Arbetsförmedlingens GD och
den frågan är lätt att svara på.
 
Hon har vårt förtroende så länge hon sitter kvar, och just nu sitter hon ju kvar. Sedan
kan förtroendet komma att undanröjas om det visar sig att Alliansregeringen lider minst
skada om GD får avgå i stället för styrelsen.
 
Jimmie Åkesson skriver i sin bok att det är väl tydligt att jag hatar allt vad gäller sverigede-
mokrater. Detta är sant, det riktas också kritik mot mig för att jag alltför öppet visar detta
hat, då jag i egenskap av statsminsiter har att följa grundlagen, och den anger att jag re-
presentera alla medborgare.
 
Här har den där Jimmie Åkesson hamnat helt fel, sverigedemokraterna är inga medbor-
gare, de är kackerlackor, det trodde jag alla visste, vi har ju tagit media till hjälp för att
förmedla den bilden.
 
Eric Ullenfån tycks vara på skämthumör. Han skriver nu ett debattinlägg och förslår att alla
medborgare ska kunna föreslås som politiska förtroendemän. Han motiverar detta med att
alla medborgare är stolta över att föreslås som politiska förtroendemän.
 
Det var riktigt lustigt, så det bör han ha kommit på under kräftskivan. Jag kan tänka mig att
många skulle bli mindre smickrade av en sådan uppvaktning.
 
Vi kommer nu att inleda förhandlingar med övriga allianspartier om det detaljerade inne-
hållet i reformutrymmet.
 
Anders Borg har då meddelat övriga att de får diskutera frågan under 4 veckor innan han
talar om vad som gäller.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag, detta gäller dock inte kackerlackorna.
 
              
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0