FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Även om väldigt lite tyder på det just nu hoppas jag att Ni fortsätter att vara Mitt So-
vande Folk.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
 
Det gångna dygnet bekräftar att vår brottsbekämpning skapar trygghet och säkerhet
på våra gator, bara en skjuten i Täby och lite skottlossning på gatorna i Göteborg.
 
Beträffande skottlossningen i Täby har den tydligen utlösts av de oroligheter som är
knutna till att jag tycks tvingas flytta tillbaka till Täby.
 
Man uppger sig orolig för att jag ska skänka bort den enda kommunala inrättning, som
jag inte lyckades skänka bort tidigare.
 
Annars var ju den viktigaste händelsen mitt imponerande sommartal i Gustavsberg, där
jag imponerade starkt på mig själv. Grundbulten i mitt tal var ju ett införande av ett femte
jobbskatteavdrag. Effekten av tidigare jobbskatteavdrag är ju starkt ifrågasatt, men har
man låst sig för en ide får man inte påverkas av verkligheten runt  omkring en, i vart fall
inte om man är en sann troende moderat.
 
För att kunna genomföra detta starkt ifrågasatta avdrag måste vi se över våra samarbets-
former, då vi ju ändå är i minoritet i riksdagen. Vi kommer därför att inleda ett nära samar-
bete med de ansvarsfulla sverigedemokraterna och detta kommer nu att utvecklas alltmer.
 
Jag ser inga problem med en sådan kursändring, alla undersökningar visar att mer än hälf-
ten av våra medlemmar sympatiserar med SD flyktingpolitik.
 
Den enda som kan skapa problem på den punkten är nog Birgitta, vår begåvade och tal-
före folkpartist. Men vill hon sitta kvar i regeringen kan jag nog få även henne att se posi-
tivt på denna kursändring.
 
Faller detta nära samarbete väl ut får vi inte ställa oss främmande för att ta med SD i
regeringsalliansen, om nuvarande väljaropinion står fast.
 
Detta leder in på varför jag kallade den där Stefan Löfven för en hycklare, som alla känner
till är anfallet det bästa försvaret. Många kan nog frestas att kalla mig hycklare för min nya
hållning till SD, och då bör fokus flyttas åt annat håll.
 
Även min starka kritik mot socialdemokraterna vittnar om hyckleri, när jag raljerar om att
de nu är kritiska mot jobbskatteavdraget, men efter sin valseger avser behålla den.
 
Hela vår framgångsrika kursändring inom politiken bygger ju på att vi kopierat socialdemo-
kraternas politik, inte har vi ändrat på mycket där inte.
 
Så vill jag inte själv bli kallad hycklare gäller som sagt att anfalla först.
 
Nu får jag också kritik för att jag gick för hårt fram och var för elak mot oppositionen. SvD
skriver om att jag inte borde ha sänkt mig till en så låg nivå.
 
Jag sänkte mig inte till en låg nivå, jag höll ett tal på den nivå där jag hör hemma.
 
Vi oroas nu av brödraskapets aktioner i Egypten, dessa bör vi kunna ta med ro. Brödra-
skapets demonstrationer på Medborgarplatsen vittnar ju om att sådana aktioner kan ge-
nomföras utan våld, i vart fall till en början.
 
Jonas Sjöstedt försöker nu göra sig lustig och menar att han inte kommer att sitta i en re-
gering som fortsätter dagens privatiseringsprogram. Då vi är de enda som skänker bort
värdefull offentlig egendom måste han ju åsyfta oss i Alliansen.
 
Det är inte ofta vi är eniga med Jonas, men på den här punkten är vi eniga. Ska vi nu
tvingas välja nya samarbetspartner stämmer sverigedemokraterna mycket bättre med
våra politiska mål.
 
För att återkomma till jobbskatteavdraget har jag fått kritik för att jag ser alltför snävt på
detta. Många menar att det inte räcker med att se till utbudet av arbetskraft, man måste
också skapa en efterfrågan på arbetskraft.
 
Detta förstår jag inte, jag förstår det inte alls. Att förstå två saker samtidigt är inte min
starka sida, först måste jag misslyckas på en punkt för att sedan kunna misslyckas på
en annan punkt.
 
Så när vi misslyckats med att skapa jobb med jobbskatteavdraget får vi återkomma och
misslyckas med att skapa efterfrågan på jobb.
 
Själv tycker jag den kritiken är lite väl fräck, vem har hört talas om en moderat som kan
tänka två tankar samtidigt.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet   
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0