FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Det gånga dygnet tycks ha varit lugnt, bara ett mord under gårdagen, ett knivmord i
Alby. Våra stora satsningar på brottsbekämpning tycks ha gett resultat, förr var det
bara ett mord i månaden, nu ett eller fler om dagen.
 
Den stora händelsen i dag är annars den senaste väljarbarometern från United Minds,
som visaratt oppositionen drar ifrån och nu ligger på drygt 48 %, medan vi som tar ansvar
bara når upp till 38 %. Otack tycks vara världens lön även i politiken.
 
När det gäller brottsbekämpningen skiljer sig oppositionen från oss på en viktig punkt,
som jag sa i går lever socialdemokraterna i en gammal tid och har inte tagit in moderna
förhållanden, vilket medför att de ser ett mord om dagen som ett misslyckande.
 
Vi moderater, som lever i nutid och som har tagit in moderna förhållanden ser däremot
ett mord om dagen som en lyckad satsning.
 
United Minds siffror har varit kända ett bra tag, president Obamas besök kommer därför
lägligt. Vi har redan diskuterat min roll efter valet och Barack Obama tycks vara intresse-
rad av att ta tillvara på min kompetens. Vi har därför diskuterat en topposition inom
NASA där mitt intresse för övervakning av medborgarna skulle komma väl till pass.
Obama se också min förmåga att begränsa medborgarnas yttrandefrihet på olika sätt
som  något som skulle kunna komma till nytta.
 
Nappar jag på erbjudandet får jag inte glömma att ta med min tång.
 
Miljonsvindeln inom centerpartiets internationella stiftelse blev känd under gårdagen. Vi
har länge försökt hålla detta hemligt utom Alliansen, för att ingen ska ifrågasätta vårt an-
svarstagande.
 
Nu när det är känt får man inte förstora händelsen, den är ju inte värre än när jag skänk-
te en årslön till Ulrika Schenström för att hon inte skulle bli ledsen.
 
Den typen av ansvarsfulla beteenden står ju skattebetalarna ytterst för, så för oss i Ro-
senbad blir det ju inte betungande, när det inte blir känt förstås.
 
Kritiken mot Attendos utökning av sina lån för att möjliggöra en miljardutdelning tycks ha
väckt skarp kritik. Även kritiker inom riskkapitalbolagen menar att det var otaktiskt att ta
detta steg under den debatt som pågår.
 
Jag delar inte denna kritik och ser inte utdelningen som otaktisk. Våra moderata vänner i
ledningen för dessa bolag vet att de alltid kan lita på oss, oavsett den debatt som rasar.
Så där ska man inte behöva ta någon taktisk hänsyn.
 
Igår meddelande Lunds Universitetssjukhus att man säkrade patientsäkerheten genom
att dra ner på antalet vårdplatser, något som väckte kritik på många håll.
 
Vår begåvade moderatkollega inom regionen, Pia Kinhult, försvarade denna besparing
med ett antal intellektuellt högstående argument.
 
Hon visade med detta att hon inte är en obegåvad lantis och vi kommer därför tillfråga
henne, om hon i samband med en förstående regeringsombildning kan tänka sig att flyt-
ta till Stockholm och bli en begåvad stockholmare.
 
Anna Batra ger sitt godkännande för denna omvandling från obegåvad till begåvad.
 
I går föreslog Ulf Berg att an skulle införa tiggeriförbud. Jag ställer mig positiv till det-
ta. I mitt fina manifest för jag ju fram ambitionen och målet att de flesta svenskar ska
leva på svältgränsen.
 
Det känns då inte lämpligt att man ska kunna tigga sig upp över svältgränsen,.
 
Kristdemokraterna är ju också motståndare till ett tiggerförbud, men där är man ju för
allt som gäller  tigga och be.
 
Vi fick igår veta att man i Stockholm kraftigt skär ner resurserna till resursskolorna och
detta väckte kritik.
 
Jag delar inte denna kritik, vi måste kunna hålla fokus. Våra resurser är inte obegränsade
och de resurser vi har måste prioriteras enligt jobblinjen och flyktingpolitiken.
 
Vi vet ju sedan länge att många av dessa svaga elever aldrig kommer i arbete, och då
ska man ju inte slösa resurser på dem.
 
I samband med Barack Obamas besök blir det känt att Sverige är ett högriskland för
terror, och det är vi stolta över att ha åstadkommit detta under våra sju år vid makten.
 
Våra öppna gränser och ingen kontroll av nyanlända svenskar ger ett gyllene tillfälle att
använda Sverige som bas för terrorverksamhet.
 
Vi får aldrig svika våra ideal på denna punkten.
 
I går fick vi information om att kostchefen i Flen slutade, för att barn och gamla inte fick
rätt kost.
 
Vi ser positivt på en sådan utveckling, det ger oss ett kvitto på att våra besparingar slår
igenom fullt ut.
 
Detta med barn och gamla leder in på Görans prioritering, där man vill satsa på just gam-
la och barn. Vi får ta upp en diskussion med Göran om detta, han tycks inte ha förstått
att dessa grupper inte ingår i vår jobbskapande politik.
 
Vi fick också veta att Friends Arena behöver byggas om till stora kostnader, och detta är
något som förvånar mig mycket.
 
Ledande moderater tog ju emot mutor för att arenan skulle bli bra, och så blev den inte
bra.
 
Vi måste nog se över den moderata mutkulturen, så att man får något för den.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle  ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag. Själv kommer jag att sprida lite lögner under mitt sommartal i Gustavsberg.
 
          
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0