STEFAN LÖFVENS HAÄLSNING TILL VÄLJARNA

Morgonhälsning till alla socialdemokrater
 
Er partiledare hälsar alla Er socialdemokrater välkomna till en ny dag.
 
Nu när möjligheterna till en valseger ter sig så starka, som de gör, kommer jag
framöver dagligen att tala till mina väljare för att föreberda vår valseger.
 
Många har kritiserat mig för att inte svara på frågor, och det gör jag inte heller.
Har man inget svar på något kan man ju inte heller svara på något.
 
Vår partikongress blev framgångsrik. Våra vänner i Islamska Förbundet lyckades
kuppa in ledamot i partistyrelsen, så att vi blev av med sådana vi ville ha kvar.
 
I stället fick vi en vi inte ville ha och detta gav upphov till svårigheter. Den
största svårigheten var att först försöka få folk att begripa att Omar Mustafa
inte står där han står, utan står där han säger att han står.
 
Det lyckades vi först med när Omar klockrent sa att har står, där han inte står.
Då först kunde vi också säga att han står, där han inte står, och därför kunde
sitta kvar i partystyrelsen.
 
Situationen komplicerades av att andra muslimer nu dök upp på scenen och
hävdade att Omar Mustafa inte står där han säger att han står. Detta hade
vi ju vetat hela tiden, men vi ville ju inte att andra skulle få reda på det.
 
Situationen blev nu lite krisartad, men vi löste detta genom att förklara för alla
hur det stod till.
 
Omar Mustafa står där han står, men inte där han står. Tyvärr har han bjudit in
talare med förkastliga ideer, som sammanfaller med hans egna förkastliga ideer
utan att vare sig han eller vi förstått att dessa förkastliga ideer sammanfaller.
 
I det läget måste vi göra något, utan att vi gjorde något, och vi lät därför Arbetar-
kommunen i Stockholm göra det vi gjorde.
 
Carin har haft stor del i detta, och många frågar sig nu om jag har förtroende för
henne.
 
Jag har förtroende för Carin så länge jag har förtroende för henne.
 
Många frågar också om jag har förtroende för Veronica, och svaret blir där det-
samma, jag har förtroende för Veronica så länge jag har förtroende för henne.
 
Skulle det visa sig att väljarnas förtroende för mig blir mindre när jag har förtro-
ende för Carin och Veronica kommer jag inte att ha förtroende för Carin och
Veronica.
 
Många frågar också om Veronica nu kan sitta kvar, och mitt svar är tydligt. Med
våra värdegrunder, med vilka vi måste vara väldigt tydliga, så kan hon sitta kvar
så länge hon sitter kvar.
 
Debatten har tyvärr också gett en bismak på det sättet att det nu blivit känt att
stora delar av vår rörelse är antisemitisk, bland annat våra bröder i Tro och So-
lidaritet.
 
Detta har vi ju vetat länge, men inte räknat med att det skulle komma fram på
det här sättet.
 
Vi måste nu gemensant anstränga oss mer, så att det inte så tydligt framgår att
många av oss är antisemitiska. Vi bör därför undvika att förneka att Förintelsen
skedde. När vi träffar våra goda vänner i Hamas så ska vi försöka förlägga des-
sa möten, så att de inte blir kända.
 
Jag är medveten om att detta kan bli svårt för många av oss, men vi kämpat för
ett gott syfte, en valseger.
 
Och med detta önskat statsministerkandidaten alla socialdemokrater en fortsatt
trevlig dag.
 
 
Skickar med en bild från vår öppna kongress.
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0