SOCIALDEMOKRATERNAS DUMBOMMAR

Papegojorna styr socialdemokraterna
 
Vem minns inte Bosse Ringholms presskonferens, där han hela tiden satt och
rabblade samma mantra:
 
Jag är en dumbom, jag är en dumbom, jag är en dumbom.
 
Och alla närvarande reportrar gapskrattade och höll med Bosse Ringholm, visst
var han en dumbom.
 
Sedan gjorde man sig av med dumbommen Bosse Ringholm, men tycks ha
skaffat sig nya dumbommar, som kraxar som papegojor.
 
CARIN JÄMTIN, PARTIETS PARTISEKRETERARE, OCH ULF OLSSON, KOMMUN-
STYRELSENS I BORÅS, ÄR TYDLIGEN TVÅ SÅDANA DUMBOMMAR SOM KRA-
XAR SOM RIKTIGA PAPEGOJOR.
 
Affären Omar Mustafa har nu tydligt, synnerligen tydligt, visat att de är papegojor och'
dumbommar.
 
Oberoende av vilka fråga som ställs i denna affär blir svaret:
 
Jag är en dumbom, jag är en dumbom, jag är en dumbom.
 
Nu säger de inte exakt så, utan på varje fråga, oberoende av hur den är formulerad blir
svaret:
 
DET ÄR VIKTIGT ATT HAN ÄR TYDLIG MED VAR HAN STÅR.
 
När man sagt detta 10 gånger, oberoende av hur frågan ställs, då är man väl en dumbom
och papegoja, precis som Bosse Ringholm.
 
ELLER ??
 
Men dumheten stannar inte vid att de är papegojor, den sträcker sig mycket längre.
 
OMAR MUSTAFA HAR UNDER MÅNGA ÅR VARIT MYCKET, MYCKET TYDLIG MED
VAR HAN JUST STÅR.
 
Och han står definitivt inte där han efter kritiken säger sig stå, för att kunna sitta kvar i VU
och kämpa för islam i Sverige.
 
HAN STÅR FÖR ANTESIMITISM, HOMOFOBI, KVINNOFIENTLIGHET, LÖGNER OCH
MYCKET ANNAT SOM INTE HÖR HEMMA I SVERIGE.
 
Det är där han under många år varit väldigt tydlig med var han står. Detta förändras inte
av han nu "klockrent" ljuger om allt detta.
 
Att Carin Jämtin är en papegoja har hon visat tidigare, så det förvånar ingen att hon
nu åter rabblar:
 
Jag är en dumbom, jag är en dumbom och jag är en dumbom.
 
Däremot har Ulf Olsson i svaga ögonblick visat tendenser till att ha vissa seriösa sidor. Det
är synd att hans agerande nu visar att dessa tecken måste ha varit fel.
 
Att välja in Omar Mustafa I VU säger mycket klart var man själv står, och där ska
ingen politiker i ett demokratiskt land stå.
 
Nu pekar visserligen mycket på att Omar Mustafa kuppades in i ett sent skede och att vissa
i valberedningen inte fullt ut hade klart för sig var Omar Mustafa "står".
 
Skulle det vara på det viset är detta ju inget gott betyg åt valberedningen, välja in idioter
som snarast vill anfalla Israel, utan att göra research, som gör att man får vetskap om
det mest elementära.
 
Då säger också alla i valberedningen med enad röst:
 
Jag är en dumbom, jag är en dumbom, jag är en dumbom.
 
Visst, man kan göra fel, det är mänskligt, man kan vara omtöcknad eller full, men när man
kvicknar till och inser vad som hänt, då rabblar man inte.
 
HAN ÄR TYDLIG MED VAR HAN STÅR, HAN ÄR TYDLIG MED VAR HAN STÅR .......
 
precis som Bosse Ringholm
 
jag är en dumbom, jag är en dumbom, jag är en dumbom.
 
Man säger i stället:
 
VI GORDE ETT FELAKIGT VAL.
 
Gör man inte detta är man en sällsam blandning av  antesemit, homofog, kvinnohatare,
Israelhatare och lögnare mm.
 
Förutom att man är en riktig papegoja och en riktig dumbom
 
SAMT EXTREMT OSERIÖS, SÅ OSERIÖS ATT MAN INTE BÖR VISTAS I ETT DEMO-
KRATISKT LAND.
 
Detta förändras inte av att man babblar i en evig runda:
 
Min värdegrund är, min värdegrund är , min värdegrund är......................................................
 
Det är också en variant av :
 
JAG ÄR EN DUMBOM , JAG ÄR EN DUMBOM, JAG ÄR EN DUMBOM.
 
EN VÄRDEGRUND ÄR VÄRD NÅGOT FÖRST DEN DAG DEN BETYDER NÅGOT, EN VÄRDE-
GRUND SKAPAS INTE AV ATT MAN SÄGER SIG GÖRA EN SAK OCH GÖR EN ANNAN.
 
Att rabbla "min värdegrund är att alla är lika mycket värda" i detta sammanhang är inte uttryck
för en värdegrund.
 
DET ÄR UTTRYCK FÖR DEN DJUPASTE ENFALD, I BÄSTA FALL.
'
Omar Mustafa står inte för "alla är lika mycket värda", i hans värld, enligt vad han säger själv
är judar, homosexuella , kvinnor och några andra grupper definitivt inte lika mycket värda.
 
Sedan får dumbommar och papegojor kraxa "klockrent" och "tydlig med var han står"
hur många gånger som helst.
 
Mest tragiskt i denna historia är att socialdemokraterna visar var de just står.
 
Även om de kan ha fel i en viss fråga har man så här länge haft en naiv uppfattning att de
vill väl.
 
DENNA NAIVA UPPFATTNINGEN SKA MAN INTE HA LÄNGRE, SOCIALDEMOKRATERNA
I SVERIGE VILL DEFINITIVT INTE VÄL, VALET AV OMAR MUSTAFA KAN INTE TOLKAS
PÅ ANNAT SÄTT.
 
Socialdemokraternas variant av "alla är lika mycket värda"
AE
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0