FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av
Er välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet och bygger   
Framtidens Sverige.
 
Demoskops senaste väljarundersökning ger hopp inför framtiden, att partiet som
leds av dagisfröken, skulle hamna över 4 % trodde ingen av oss på längre.
 
Vi hade inte räknat med att vår satsning på förskolan skulle ge detta snabba resul-
tat.
 
Kristdemokraterna har vi gett upp hoppet om, framför allt nu när socialdemokraterna bli-
vit den familj kristdemokraterna var innan de blev ingenting.
 
Håkan Löfvens tal innehöll mycket luft och tomma löften. När han talar om att han ska-
par lösningar i stället för konflikter har han gjort upp om räkningen utan hyresvärden.
 
Att vi moderater skulle eftersträva någon form av lösning är totalt uteslutet, för oss
moderater och speciellt för mig själv är konflikten det primära. Alla avknoppningar och
privatiseringar hade inte gjorts om det inte varit konfliktskapandet som styrt det hela.
 
Har man själv inget att komma med är nyckeln till framgång att skapa splittring och stri-
digheter på olika håll, sammanhållning är då bara av ondo.
 
Mina personliga konflikter med Carl Bildt och Ulf Christerson är här talande, ingen ska
kunna tro att man når en lösning med mig inblandad.
 
Fortsätter Stefan Löfven på det viset lär det sluta med att jag inte kan ta i honom med
tång heller.
 
Socialdemokraterna tycks nu luta mot vad man menar ett avgörande inflytande för
kommunerna när det gäller etablerande av friskolor, en form av vetorätt.
 
Man kan ju bli vansinning för mindre, hur ska vi kunna bygga demokratin i vårt bygge
av framtidens Sverige om kommunerna nu plötsligt ska ha något att säga till om.
 
Den typen av demokrati betackar vi moderater oss för, det är vi som bestämmer vad
som får sägas, och skulle någon komma på en annan ide, har jag alltid min tång att
ta till.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet och tillsammans med Arbetsförmedlingen bygger
jag framtidens riskkapitalbolag.
 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0