FREDRIK LÖFVENS TAL TILL FOLKET

Statsministerkandidatens tal till Folket
 
Er näste statsminister hälsar de flesta av Er välkomna till en ny dag, Omar
Mustafa vill jag inte hälsa välkommen.
 
För att jag ska kunna vinna valet är det viktigt att ingen vet var jag står.
 
Därför sa jag ingenting igår och jag tänker inte säga något i dag heller.
 
I morgon kommer jag inte heller att säga var jag står.
 
Det är viktigt med ett tydligt varumärke, så att alla vet var man står, alla
måste vara klockrena med var de står.
 
Säger man inte att man inte står för det man står för, så utgår jag ifrån att man
står för det man står för, och då delar man inte socialdemokraternas värde-'
ringar.
 
Och vilka är då socialdemokraternas värderingar, jo i första hand säga att
man har en värdering, som passar, om man har en värdering, som inte pas-
sar.
 
Och vilka värdegrunder står jag själv för, det beror på. Värdegrunden får ju
aldrig bli ett självändamål utan måste kunna anpassas till olika situationer.
 
En värdegrund som är bra nu, kan vara dålig en stund senare, det beror på
hur många väljare vi får.
 
Carin Jämtin har en bra värdegrund, hon upprepar samma sak hela tiden,
tills lyssnaren somnar, och då vet ju ingen vilken värdegrund man har, den
som sover sover.
 
Vilken värdegrund jag själv har, det får Ni veta efter valet, i bästa fall.
 
Och med detta önskar jag alla utom Omar en fortsatt trevlig dag.
 
Vår förebild
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0