STATSMINISTERNS MORGONTAL

Morgonhälsning till Svenska Folket
 
Statsministern lämnar idag den sedvanliga morgonhälsningen till sitt
älskade folk.
 
Kära medborgare, välkommen till en ny dag.
 
I min uppskattde bok, det Sovande Folket, uttryckte jag min stora upp-
skattning för Era fina egenskaper.
 
Det är mycket uppskattat att Ni är en sovande befolkning, det gör det
lättare för Alliansen att genomföra ett antal beslut, som vi annars skulle
fått svårt att genomföra.
 
Forsätt därför gärna att sova även under dagen.
 
Jag beskrev också att Ni kära medborgare i allt väsentligt är mentalt handi-
kappade. Det är något jag uppskattar väldigt mycket, det är lättare att styra
en befolkning, där majoriteten är mentalt handikappad, än att styra ett land
med en upplyst befolkning.
 
De senaste opionsundersökningarna visar tyvärr att antalet mentalt handi-
kappade minskat väsentligt, vilket gjort det mer svårt att styra landet.
 
För att motverka denna utveckling  har Alliansen i samråd med Miljöpartiet
beslutat att intensifiera ansträngningarna att ta hit analfabeter från olika
områden. Vi i Alliansen bedömer att dessa också är så mentalt handikappade
att de kommer att rösta på sina välgörare i nästa val.
 
Denna anstormning av analfabetar kommer att kosta något, jag vill inte säga hur
mycket, det kan avskräcka några mentalt handikappade. För att lura kommunerna
har vi därför beslutat att höja bidragen till kommunerna så att de inte protesterar
alltför mycket för att ta emot fler analfabeter som röstar på oss.
 
För att inte försämra statsfinanserna genom dessa ökade bidrag till kommunerna
kommer vi att dra ner på övriga statsbidrag till kommunerna. Vi kommer att lämna
särskild direktiv hur dessa sänkta bidrag ska omsättas i kommunerna och främst
blir det äldrevården, som ska få dra ner lite till.
 
Som vi brukar säga i Alliansen, de äldre har gjort sitt.
 
Vi kommer att fortsätta denna bidragsväxling till kommunerna så länge de inte
förstår att det rör sig finansiering från ett och samma skattekollektiv.
 
Våra humanitära insatser främst riktade mot somalier kommer ändå att få vissa,
mindre effekter, på statsfinanserna.
 
I min fina bok gav jag uttryck för att inga bidrag sk få ligga över svältgränsen. För
att möta dessa nya humanitära behov kommer Alliansen att intensifiera sina an-
strängningar att nå detta bidragsmål, och vi kommer i första hand då inrikta oss
på grupperna äldre, sjuka och barn, självklart bara de som tillhör det jag brukar
benämna etniska svenskar.
 
Jag önskar min sovande befolkning en fortsatt God Dag.
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0