STATSMINISTERNS MORGONTAL

Den ansvarsfulle store ledaren
 
God morgon kära medborgare, idag är det söndag och jag hoppas att Ni alla får
en skön dag under mitt ansvar.
 
En sådan här dag har man möjlighet att tänta över hur det ser ut runt om i världen
där ledarna inte är lika ansvarsfulla.
 
Alla har inte en så ansvarsfull ledare som Ni har begåvats med, så det ser mindre
bra ut på andra håll.
 
Vi bör därför, en dag som denna, ägna våra tankar åt andra som inte har en så
ansvarsfull ledare.
 
Alliansregeringen arbetar energist för att ta hit så många som möjligt som inte har
en ansvarsfull ledare. Jag har på det visat varit mycket mer ansvarsfull är Finlands
ledare, denne har bara under 1 halvåret 2012 tagit dit ungefär 1 000 som inte haft en
ansvarsfull ledare och de får det inte nu heller.
 
Vi, det vill säga jag, har under samma dag tagit hit drygt 20 000 som inte har en ansvars-
full ledare men som nu får världens mest ansvarsfulla ledare.
 
Rensat från att Finlands och Sverige har olika befolkningsmängder har jag alltså varit
ungefär 10 gånger så ansvarsfull som Finlands ledare, jag hoppas Ni kommer ihåg detta
inför nästa val, även om de flesta av Er är mentalt handikappade.
 
Alliansregeringen är väl medveten om att vi inte undsätter de mest utsatta. vi skulle nå
många fler om vi satte in hjälpen lokalt. Här har vi dock varit tvungna att kompromissa,
då i så fall de mest utsatta inte skulle fått en ansvarsfull ledare, som de skulle komma
att rösta på i nästa val för att visa sin tacksamhet.
 
Moderaternas Riksdagsgrupp hade häromdagen konferens i Nynäshamn. Att vi förlagt
konferensen utanför Stockholm hängde ihop med att det fanns ett stort intresse hos många
moderater från Stockholm att studera hur obegåvade lantisar ser ut.
 
Dessa intresserade stockholmare fick möjlighet till en rundtur i Nynäshamn under ledning
av Anna Batra Kindblad. Denna rundtur skapade mycket munterhet och man fick bekräftat
att lantisar inte bara är obegåvade, de flesta är också mentalt handikappade.
 
I anslutning till konferensen  skrev Carl Bildt den Store, förlåt att jag tillåter mig skämta,på
sin blogg lyriskt att "mörkret lägrar" sig över Nyn äshamn.
 
Alliansregeringen vill att mörkret ska lägra sig över hela landet och vi intensifierar nu sam-
arbetet med Vattenfall för att få upp elpriserna.
 
Vi kommer också fortsätta kampen att tysta alla kritiska röster. Just nu ser vi över möjlighe-
terna att vidta gruppen som vi inte ska ta i med tång, som ett led i att mörkret ska lägra sig
över hela landet.
 
Jag önskar med detta en fortsatt god dag, själv ska jag försöka använda dagen till att säga
ansvar så många gånger som möjligt.
 
 
AE
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0