MORGONHÄLSNING FRÅN FOLKETS STORE LEDARE

Morgonhälsning till det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny solig dag.
 
Jag har förstått att många upplevde att jag såg trött och sliten ut under parti-
ledardebatten. Många oroliga menalt handikappade medborgare har också hört
av sig till mig och uttryckt oro för min hälsa. Man har också uppgett att man upp-
lever mig som stressad.
 
Dessa uttryck för empati uppskattar jag och jag ska i dag i min hälsning vara lite
personlig, även om jag har svårt för att vara personlig.
 
Jag kan därför trygga alla med att jag nyligen gjort en hälsokontroll, som visar
att jag inte är utsatt för stress, men även att jag inte kan bli utsatt för stress.
 
Detta är tacksamma besked för Er alla, som behöver en ansvarsfull statsminister.
 
Förekomsten av stress kan ju utlösa både hjärtinfatkt och hjärnblödning.
 
När det gäller hjärtinfarkt gav hälskontrollen mycket lugnande besked, det finns
inga förutsättningar för att jag får hjärtinfarkt.
 
Vad avser hjärnblödning var läkaren inledningsvis orolig när han såg mina mun-
gipor, men gav senare det lugnande beskedet att det absolut inte fanns några som
helst förutsättningar att jag skulle drabbas av hjärnblödning.
 
Däremot pekade man under kontrollen på risken för lunginflammation då det visade
sig att jag hade lungorna i behåll.
 
Med detta i ryggen känns det bra att vara ansvarsfull statsminister och känna att vår
jobbpolitik är så framgångsrik. Den senaste ökningen av varsel inom industrin ger oss
ändå större möjlighetet att nå framgångar med jobblinjen.
 
I detta läge underlättas Allliansregeringens ambitioner, både vad gäller att sänka alla
löner och att höja avgiften till a kassorna ännu mer, så dessa varsel kommer som en
skänk från ovan.
 
Hade det varit möjligt skulle en dag som denna mitt hjärta klappa för Er alla, men jag
hoppas i stället att allas hjärtan klappar för mig.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle statsminister Er alla en fortsatt solig dag.
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0