MORGONHÄLSNING FRÅN FOLKETS STORE LEDARE

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta av
Er välkomna till en ny dag.
 
Vi har nu hunnit smälta resultatet från det senaste EU toppmötet och vi kan
nu notera att alla länder blev vinnare under detta mötet.
 
Det fanns ingen fråga på dagordningen, där alla blev eniga, varför inga frågor
av betydelse blev föremål för beslut, en komprosmiss som alla oeniga blev e- niga om.
 
Sverige blev den största vinnaren på grund av min tydliga argumentering för
att Sverige kanske skulle komma att stå utanför.
 
Detta medförde visserligen att Frankrikes president blev irriterad och menade
att vi icke euro länder inte skulle blanda oss in i euro ländernas angelägenheter.
 
Jag kände mig därför tvungen att peka på Sveriges stora betydelse, och efter
detta visade Frankrikes president mig den vördnad jag bör visas.
 
Alla var efter mötet eniga om att det kommer att dröja innan en bankunion är
på plats, och det kommer ocksåatt dröja innan Sverige kan ge besked om vi
ska gå med eller inte.
 
Vårt ställningsragande före valet är tydligt och klart, vi ska inte gå med om våra
villkor inte uppfylls.Vår ambition är därför att skjuta på detta besked till efter
valet.
 
Skälet till denna förskjutning är att vi inte vill belasta valrörelsen med att vi så
småningom kommer att ge beskedet att Sverige kommer att gå med.
 
Vi i Alliansregeringen ser inte att omsorgen om skattebetalarnas pengar,då
efter valet, bör ges samma höga betydelse, vilket kommer att underlätta för ett
annat ställningstagande.
 
Och med denna summering från mötet önskar Er ansvarsfulle statsminsister
de flesta av Er en fortsatt trevlig dag.
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0