MORGONHÄLSNING FRÅN FOLKETS LEDARE

Min hälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister önskar de flesta av
Er välkomna till en ny dag.
 
Som alla vet är Sverige det enda land inom EU som har en så duktig regering
att vi har starkare offentliga finanser än alla andra. En del känner också till att
detta i huvudsakt beror på att vi tar mer pengar från medborgarna än vad alla
de länder gör, som har mindre starka offentliga finanser än vi har. Men det bru-
kar vi tala tyst om.
 
Alla vet också att alla andra länder uppskattar att bli upplysta om hur duktiga vi
är och hur imponerade vi i Alliansregeringen är av oss själva.
 
Vi i Alliansregeringen har därför bestämt att Er ansvarsfulle statsminister ska ge-
nomföra en Eriksgata i EU:s viktigare länder för att informerada deras ledare hur
de ska agera.
 
Som Ni säkert har sett har denna Eriksgata redan inletts med ett besök I Frankrike
där jag informerade Franrikes President hur imponerade vi är av oss själva. Han åter-
gäldade detta med att berömma oss för att vi är så imponerade av oss själva.
 
Slävklart tog jag inte upp hur vi skapat dessa starka finanser, det hade kunnat
väcka ont blod.
 
Nästa mål på denna viktiga Eriksgata är att besöka Storbritannien och upplysa
dess Premiärminister hur imponerade vi är av oss själva. Jag räknar med att vi
även här kommer att belönas med beröm för hur duktiga vi är.
 
Självfallet kommer jag inte att ta upp att vi har mest våldtäkter i hela världen och'
att all kriminalitet escalerar. Premiärministerna skulle då kunna förledas tro att vi
inte är så duktiga som vi själva tycker.
 
Eriksgatan kommer att avslutas med ett besök i Tyskland för att informera Angela
Merkel om hur duktiga vi här. Hon brukar ha vänligheten att att återgälda detta med
att hon har förståelse för att vi är imponerade av oss själva.
 
Självfallet kommer jag här inte att ta upp att våra ungdomar och våra barn mår sämre
än i alla jämförabara länder, inte heller att vår ungdomsarbetslöshet är extremt hög.
 
Vidare kommer jag att undvika allt som rör vår skola, då denna försämras mycket fortare
än alla andra jämförabara länder.
 
Genom att undvika dessa frågor underlättar jag för Angela Merkel att bli imponerad av att
vi är imponerade av oss själva.
 
Efter avslutad Eriksgata kommer jag att återgå till rutinerna, att varje dag för Er menalt
handikappade medborgare tala om hur ansvarsfulla och duktiga vi i Alliansregeringen är.
Även då kommer jag att undvika att beröra de områden som kan förleda Er att tro att vi
inte är så duktiga som vi hävdar.
 
Vi kommer också fortsätta att beskriva verkligheten på ett förskönande sätt så att Ni alla
ska bli lika imponerade av oss som vi är imponerade av oss själva. Per Slingerman har
därför gjort en ambitiös lista över ett antal ord, som ska underlätta denna manipulering.
 
Och med denna ödmjuka morgonhälsning önskar jag de flesta av Er en fortsatt god dag.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0