MORGONHÄLSNING FRÅN DEN STORE TRÖTTE LEDAREN

Morgonhälsning till det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta av
Er välkomna till en ny dag.
 
Vi hade partiledardebatt igår och många upplevde att jag framstod som trött.
Detta är en korrekt bedömning, jag känner mig väldigt trött, och det jag känner
mig mest trött på är alla som tycker sig veta bättre än Alliansregeringen.
 
Under debatten kom två viktiga frågor upp där Allianserregeringen anser sig
veta bättre än alla andra.
 
Den ena frågan är den sänkta krogmomsen. Här bestämde sig Alliansregeringen
i förväg för att den skulle komma att medföra ökad sysselsättning. Vi hade ju al-
drig räknat med att Statisitsiska Centralbyrån skulle ta fram siffror på hur det gick
på riktigt. Nu använder man dessa fakta för att ifrågasätta Alliansregeringens po-
litik.
 
Det är den typen av vanföreställningar som gör mig trött, riktigt trött och jag ställer
mig ibland frågan om det sovande svenska folket verkligen är värda att ha mig som
statsminister.
 
Den andra frågan som kom upp och som gör mig trött, riktigt ordentligt trött, är
effekterna av den sänkta bolagsskatten
 
Även här bestämde sig Alliansregeringen i förväg för att sänkningen skulle medföra
ökad sysselsättning. Man kan ju inte ändra uppfattning som politiker när det visar
sig att man har fel.
 
Även denna reform ifrågasätts nu av organisationer som borde veta bättre. Först ut
var Svenskt Näringsliv, som felaktigt menade att detta inte kommer att påverka sys-
selsättningen. Vad vet Svenskt Näringsliv om näringsliv, man ska inte uttala sig om'
saker man inte känner till.
 
Sådant gör mig trött, riktigt ordentligt trött.
 
Ovanpå detta vädrar småföretagarna vanförsetällningar och menar att reformen inte
kommer att medföra ökad sysselsättning. Man hävdar helt fräckt och ogenerat att det
är andra faktorer som styr om företagen anställer eller inte.
 
Sådant gör mig trött, riktigt ordentligt trött.
 
Att regera över ett mentalt handikappat folk med vanföreställningar är svårare än vad
någon kan föreställa sig. Det gör mig trött, riktigt ordentligt trött.
 
Med detta önskar jag de flesta av Er en fortsatt god dag.
 
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0