MORGONHÄLSNING TILL DET SOVANDE FOLKET

Morgonhälsning till det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Min nödvändiga resa till Bruma har gett mig många värdefulla erfarenheter.
Som jag sa igår kommer dessa erfarenheter att medföra förändringar i vår
arbetsrätt och  även påverka sjukhälsotalet.
 
Kan Burma vara så ansvarfulla att de inte har några sjuka och inte heller några
som uppbär a kassa, så bör vi kunna klara detta också
 
Alliansregeringens mål sedan 6 år är att får bort all sjukersättning och sänka er-
sättningen för arbetslösa, så att dessa inte klarar sig, utan måste ta underbetalda
arbeten.
 
Visserligen har vi lyckats väldigt bra så här långt, men Burma ligger tydligen långt
före Sverige i dessa avseenden, här är det inte många som klarar sig överhuvud-
taget.
 
Jag noterar under min resa till Asien att det mesta går moderaternas väg hemma i
Sverige. Jag har uppmanat Anders Borg att under min frånvaro vara särskilt upp-
märksam på att de offentliga finanser förstärks och att alla medborgares finanser
försämras.
 
Jag får nu rapporter som tyder på att detta utvecklas mycket väl.
 
Projektet att skicka iväg unga arbetslösa till andra länder utvecklas väldigt väl i
ett snabbt tempo. Visserligen tycks många av de som inte får vara kvar i Sverige
må dåligt, ibland riktigt dåligt, men det väger lätt mot att våra offentliga finanser
förbättras.
 
Andra rapporter visar också att vi varit framgångsrika i vår jobb politik. Snart finns
det inga kvar i arbetslöshetskassorna. Detta tillsammans med alla analfabeter vi
tillför arbetsmarknaden ger oss nu snabbt möjlighter att pressa ner lönerna.
 
Men denna utveckling tycks vi kunna nå målet att ingen ska kunna försörja sig,
förutom kapitalägarna förstås.
 
Ett annat projekt, som också tycks utvecklas väl är avstängningen av sjuka som
vill ha sjukpenning. Vår tidigare linje, där vi tvingat ut döende att ligga till arbets-
marknadens förfogande, väckte tyvärr uppmärksamhet. Sedan en tid driver För-
säkringskassan ett projekt på försök i Borås, som nu visat sig mycket framgpångs-
rikt.
 
Detta projekt går ut på att de som söker sjukpenning påstås vara icke svenskar och
därför inte ha rätt till sjukersättning överhuvudtaget. Försöket har så här långt varit
mycket framgångsrikt, och de som på det viset blitvit avvisade möter så stora svå-
righeter att de måste foga sig i att de bor utomlands när de bor i Sverige.
 
Försöket har visat sig så framgångsrikt att vi nu kommer att utvidga det till ett antal
andra orter.
 
En komplicerande faktor har här tyvärr varit att ett antal avvisade anmält sin behand-
ling till JO. För att projektet inte ska stoppas den vägen har jag låtit JO förstå att man
inte ska ta upp dessa anmälningar.
 
Detta leder in på en annan omständighet jag mött i Burma. Här svävar ingen i tvivels-
mål om vem som är till för vem. Alla vet att medborgarna är till för den politiska eliten, Trots
våra 6 år vid makten har vi inte lyckats få alla till samma insikt hemma i Sverige. Jag
kommer därför vi min  hemkomst att prioritera detta arbete, så att inte heller någon i
Sverige behöver tvivla på vem som är till för vem.
 
Det slutliga målet är då att alla ska förstå att alla är till för mig och den dagen kan jag
kanske ta i alla med tång, men inte innan.
 
 
AE
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0