FREDRIK REINFELDTS MORGONTAL

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta
av Er välkomna till en ny dag.
 
Vi närmar oss nu julafton och som alla andra barn ser jag fram emot att få julklap-
par. Visserligen har jag inte, som vanligt, varit snäll under året, men jag är så barn-
slig att jag ändå bör kunna få några klappar av tomten.
 
I varje fall kan jag ju få önska mig några fina klappar.
 
Det som står högst upp på min önskelista är en större tång, då dissidenterna i landet
tycks bli alltfler.
 
Högt upp på listan står också att riksdagen ska besluta om att jag inte omfattas av jobb-
linjen och därför inte behöver arbeta efter det jag avgått.
 
Att hushållens skuldsättning ökar ännu mer skulle också vara en uppskattad julklapp,
det skulle ge oss ännu större utrymme att skryta över våra starka offentliga finanser.
 
Jag hoppas också att antalet bilbränder ökar kraftigt, dels för att det är en bekräftelse
på att vår egen barbariska kultur äntligen ersätts, dels för att det ökar den tillväxt vi
inte kan öka på annat sätt.
 
En uppskattad julklapp skulle också vara att arbetslösheten sjönk genom att fler välutbildade
unga svenska män flyttar utomlands för att få arbete och att fler ägnar sig åt högre studier,
så att de inte syns i statistiken över arbetslösa.
 
En fin klapp skulle också vara att konjukturinstitutet prognos visar sig riktig, att lågkonjuk-
turen blir utdragen.  Då får vi inför valet 2014 möjligheter att skryta över hur duktiga vi är
när USA, Kina och övriga EU drar igång tillväxten, samtidigt som vi kan skylla den utdrag-
na lågkonjukturen på den ansvarslösa oppositionen.
 
Som jag skrev i min fina bok "Det Sovande Folket" vill jag att större delen av svenska
folket ska svälta. Vi befinner oss snart där och det skulle vara en uppskattad julklapp
att få detta officiellt bekräftat.
 
En annan uppskattad julklapp skulle vara att få en garanti för att kommunernas dåliga
ekonomi fortsätter mörkläggas, i vart fall fram till slutet av 2014.
 
Men allra mest skulle jag som julklapp uppskatta sådant som gör det möjligt för Allians-
regeringen att fortsätta regera.
 
Här tänker jag då på nödvändigheten av att Det Sovande Folket fortsätter sova så att
man inte uppmärksammar vart vår politik leder.
 
En annan kär julklapp skulle vara att polis och åklagare även fortsättningsvis inte öppnar
upp förundersökningar när de hittar mitt namn i kundregister, där vissa kan antas tycka
att en statsminister inte ska finnas.
 
Som alla andra små barn är jag också barnsligt förtjust i att få uppmärksamhet och jag blir
också väldigt arg när någon säger emot mig, så därför hoppas jag att ingen säger emot mig
under julhelgen.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle statsminister de flesta av Er en fortsatt trevlig dag.
 
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0