FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta
av Er välkomna till en ny dag.
 
När jag höll mitt jultal var det avsikten att det skulle omfatta även vårt program för
att motarbeta främlingsfientlighet. Tyvärr hann min vän Waberi inte utarbeta detal-
jerna i detta program utan det blev klart först igår.
 
Jag passar därför på att ta upp de viktigaste inslagen i detta ansvarsfulla program
i mitt ansvarsfulla morgontal. Många inslag i programmet har redan tillämpats men
tas med för att göra programmet komplett och för att få det att framstå som ansvars-
fullt.
 
Den viktigare punkten är att alla omständigheter kring all invandring ska mörkläggas.
Då det inte finns några problem knutet till invandring får de problem som finns inte
lyftas fram. Endast sådant som kan tänkas främja en ökad invandring får lyftas fram.
Exempel på sådant är om någon utrikesfödd går till arbetet varje dag.
 
Alla debatter kring invandring är tabubelagt. De debatter, som borde ske, ska ersättas
med information till medborgarna, där vi tar redovisar hur de ska tycka i vissa invandrar-
relaterade frågor.
 
Även om Sd kan tänkas ha inflytande i vissa frågor får detta aldrig erkännas. I takt med
att SD väljare blir fler ska vi därför ansvarsfullt ta in ett ökat antal utrikesfödda för att visa
att SD inte kan påverka invandringen.
 
SD ska som parti demoniseras till varje pris, och inget angrepp är för simpelt här. Vi har
redan prövat vissa metoder med stor framgång och har då använt Adolf Hitlers och
Kaddaffis metoder. Att beskylla partiledaren för att vara en kackerlacka tycks ha upp-
skattats av många och vi kommeer att gå vidare på denna inslagna väg.
 
Men det räcker inte att demonisera partiet, vi måste också ge oss på partiets väljare. Här
visade jag tidigt ett stort ansvarstagande när jag uteslöt dem ur samhällets gemenskap
genom att inte vilja ta i dem med tång.
 
Detta har nu följts upp med yrkesförbud inom vissa områden i kombínation med misshandel
och vandalisering av egendom. Detta tycks redan ha fått stor effekt, då både företrädare för
partiet och dess väljare inte öppet vågar erkänna att de röstar på SD.
 
Vi komer under våren 2014 att göra en utvärdering över hur programmet utvecklats. Har
vi inte nått godtagbara resultat kommer vi genom lagstiftning säkerställa att våra ansvars-
fulla svenskfientliga åtgärder får fullt genomslag.
 
I första hand kommer vi då att frånta alla som röstar på SD rösträtten. Räcker inte detta kommer
vi inte att dra oss för att lägga ett förslag om att förbjuda partiet. Vi har redan haft sonderingar
med Kina om hur sådant kan skötas på ett smidigt sätt.
 
Mitt jultal upptog våra ambitioner kring skolan och jag har förstått att en del väljare är oroliga
för skolans utveckling. Jag kan nu stilla denna oro. Alliansregeringens har stora ambitioner inom
detta område och vi har nu formulerat ett första mål för att förbättra skolan.
 
Den ska bli bättre än sitt rykte, och vi kommer därför att intensifiera våra anstängningar för att
tala om hur bra den är.
 
Vi räknar med att de flesta under det närmaste året ska komma att tycka att skolan i Sverige är
bättre än skolan i Ryssland.
 
 
AE
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0