FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de
flesta av Er välkomna till en ny dag.
 
Det blev som jag trodde, det kom ingen tomte till mig i år heller. Jag förstår
inte varför, det finns ju många som är ännu elakare än jag, titta bara på vad
som sker i Syrien bland annat.
 
Annars tycker jag att jag borde fått någon julklapp, om inte annat verktyg, för
att hålla dissidenter på avstånd, titta bara vilka verktyg man har i Syrien och
vilken nytta de kan göra.
 
Med hänsyn till mitt kraftfulla styre tycker jag faktiskt det är orättvist att jag
inte får någon julklapp alls.
 
Jag kunde hu fått ett presentkort på SJ, det hade ju inte behövt kosta något.
Förresten finns det uppgifter om att det gått vissa tåg i Väst Sverige under
helgen, så viss nytta kunde jag ju haft med en sådan present.
 
Det finns belackare som hävdar att Alliansregeringen inte klarar sin uppgift
och hänvisar till just SJ och Vattenfall. När det gäller Vattenfall kan jag bestämt
dementera detta. Vi har kontroll på allt. Själv hade jag ström under helgen och
jag vet att det finns andra som hade ström under helgen. Dessutom uppges det
att vissa av dem som blivit utan ström kommer att få sin ström tillbaka,redan i år.
 
Så vi sköter denna del av infrastrukturen lika bra som vi sköter andra politiska
områden, som skolor och trygghet.
 
När det för övrigt gäller Vattenfalls avbrott är dessa inplanerade som ett led i jobb-
linjen av vårt ansvarsfulla Näringsdepartement. I stället för att göra kraftlednings-
gator, som en gång för alla skulle säkerställa att ledningarna håller, har vi valt att
såga av en gren i taget så att problemen uppkommer många gånger varje år.
 
Detta stället krav på en högre bemanning och att de samtidigt måste rycka ut på
övertid gör att tillväxten också befrämjas.
 
Det kommer nu oroande uppgifter från USA om det så kallade budgetstupet. Detta
är ingenting som vi behöver oroa oss för, vi har redan vidtagit åtgärder som gör att
vi inte kan drabbas.
 
 
Med redan världens högsta skattetryck, finns det alltså inga skatter att höja och
nedskärningar på alla områden har redan skett så att många redan får hungra och
svälta.
 
Och med detta vill Er ansvarsfulle statsminister hälsa de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0