EN MODERAT I SITT ESSE

Att inte kunna tänka en tanke själv
 
Vad är den näst finaste julklappen för en bloggskrivare ??
 
Jo det är att bli uppmärksammad och bekräftad av en politiker.
 
Vad kan då vara den finaste julklappen för en bloggskrivare ??
 
Jo, att bli upmärksammad och bekräftad av en moderat politiker, som arbetar
som megafon för partihögkvarteret och som inte kan tänka en tanke själv.
 
Denna senare lycka har jag begåvats med.
 
Den moderate riksdagsmannen Jan Ericksson skriver ofta enfaldiga inlägg i
Borås Tidning och det har funnints anledning att kommentera dessa som
just enfaldiga.
 
Jag har försökt hålla en respektfull hållning till den moderate riksdagsmannen Jan
Ericsson och inte sträckt mig längre än att beskriva honom som en enfaldig mega-
fon, som inte kan tänka en tanke själv.
 
Nu har den moderate riksdagsmannen haft vänligheten att både besöka min  blogg
och att delge mig sina synpunkter.
 
En bättre julklapp kan man inte få, att genom sin blogg kunna få någon som inte
annars kan tänka att tänka en självständig tanke.
 
Detta är just detta den moderate riksagsmannen Jan Ericsson gjort, han har faktiskt
tänkt en självständig tanke och beskriver mig utifrån detta:
 
Som en person som inte kan läsa, som  är otrevlig och som är en fegis.
 
Det är precis den typen av reaktioner man vill uppå men en politisk blogg.
 
Att få nå någon som inte kan tänka att tänka till, kan man nå längre, knappast.
 
Fast det där med fegis är inte rättvist, det tycks bygga på att jag inte vågar tala om
vem jag är. Det framgår så tydligt på min blogg, att man inte ens behöver vara läs-
kunnig för att ta del av detta, apropå läskunning.
 
Men den moderate riksdagsmannen har inte bara tänkt en tanke, han har tänkt två
tankar. Han har kommit fram till att min blogg är en hatsajt, vad det nu är.
 
För högre konstarter, som satir och humor, tycks vara okända begrepp i dessa
yttersta sfärer.
 
Men tänkandet av tanke nummer två når ändå inte ända fram, som riksdags
man borde man kunna känna till att förakt inte är detsamma som hat.
 
FÖRAKTBLOGG KAN JAG STÄLLA UPP PÅ, MER ÄN GÄRNA.
 
Fernissan inom de Nya Moderaterna tycks vara av den sämre kvaliten, det tycks
inte behövas mycket innan både tång och andra mindre verktyg kommer fram.
 
Som tack för uppmärksamheten önskar jag även enfaldiga moderata riksdagsmän
ett Gott Nytt År i deras strävan att ännu mer gynna redan mycket gynnade.
 
Jag kan i alla fall tänka en tanke, jag
tänker ofta på mat
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0